[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4493: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'
 OpenForum.dk • Vis emne - Idiot-sikker backup - how?

Idiot-sikker backup - how?

Generelle spørgsmål og debat.

Redaktør: Redaktionen

Idiot-sikker backup - how?

Indlægaf MichaelJDK » 2010-04-1 14:07

Hej.
Jeg har rykket mig selv i håret utallige gange vedr. import af min backup.
Problemet er for lidt viden. Kort og godt.
Jeg har en større database og har før haft problemer med at få importeret mine varer igen - med æ, ø og å.

Findes der en TOTALT idiot-sikker måde at tage en backup på? Eller et rigtigt godt program som kan klare det hele?

PHPmyAdmin svigter pga. en timeout :(
Jeg bruger nu HeidiSQL som virker rigtigt godt ved download, men den ødelægger de danske tegn når jeg importerer via samme program! :(

Hvordan får jeg skidtet importeret igen? Jeg vil jo gerne have en backup løsning der kan bruges til f.eks. kun at eksportere DATA, således at jeg kan trække data, alene, ud, når Kennith laver en ny version af Unique Free.

Nogen bud på hvad jeg gør?
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58

Re: Idiot-sikker backup - how?

Indlægaf Kennith » 2010-04-4 15:31

Hvor stor er din SQL fil når du har eksporteret?

Der må være en uoverensstemmelse mellem tegnsættet i eksport og import når du bruger HeidiSQL jeg kender ikke programmet men der må være et sted hvor du kan indstille tegnsæt hvis du finder det så prøv de forskellige indstillinger
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Idiot-sikker backup - how?

Indlægaf MichaelJDK » 2010-04-21 19:35

Men .sql-fil er 10,6MB. Alt inklusive. :)

Problemet skyldes vidst nok at programmet ikke importerer som UTF som jeg bruger som tegnsæt. Derfor ville jeg gerne have et program hvor jeg trykker eksport og import - uden at tænke nævneværdigt over det hele = minimal risiko for at f¤cke up :)
Desværre så byder HeidiSQL ikke på den feature at man selv kan vælge hvilket tegnsæt filen er "skrevet i". Hverken ved import eller eksport. Ved eksport lader det til at den eksporterer "as is", men det virker så bare ikke ved import. :(
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58


Tilbage til Generel debat

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron