[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4493: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'
 OpenForum.dk • Vis emne - Oscommerce 2.2

Oscommerce 2.2

Generelle spørgsmål og debat.

Redaktør: Redaktionen

Re: Oscommerce 2.2

Indlægaf agentjensen » 2011-01-17 08:29

Jeg kører stadig med OSC RC2A og jeg har ikke tænkt mig at starte forfra før jeg "skal".....
Min shop er gennemarbejdet og har "MANGE" contribs installeret - desuden er der også den lille faktor - genkendelighed for kunden.

Jeg ved ikke om jeg citere korrekt med plejer Pertho ikk selv at skrive - If it works - dont fix it :-)

Jeg har leget med prestashop og måske har jeg bare ikke brugt tid nok - og jeg er et vanedyr - så den faldt mig ikke for at arbejde videre med lige nu.
Jeg har set den nye osc 2.3.1 men somsagt min shop spiller max - endnu - så jeg vil ikke begynde en opgradering.

/AgentJensen
KUN en tåbe frygter ikke PHP :-)
agentjensen
Ekspert medlem
Ekspert medlem
 
Indlæg: 1418
Tilmeldt: 2007-01-4 17:47
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Oscommerce 2.2

Indlægaf Kennith » 2011-01-28 00:29

Unique Free er baseret på en2.2 RC1 som senere er opdateret manuelet til en RC2a så den skulle være up to date. Med henblik på loadtider så er det ikke et gennerelt problem. Jeg har kunder har mangetusinde varer i shoppen og den kører fint. Hvad sikkerhed angår i Unique Free så bliver der hele tiden lavet nye tiltag for at sikre den og der er sket en del siden version 1.75 så prøv evt. at kigge på den sidste nye og overvej en opgradering. Jeg har endnu ikke oplevet at en Unique Free er blevet hacket det er første gang jeg hører om det og jeg vil påstå det er serveren der er blevet hacket ikke en svaghed i Unique Free/osC 2.2 RC2a. ALLE de gange jeg har reddet trående ud for nogen der er blevet hacket har det været serveren og ikke osCommerve der har været problemet. Når de først har hacket en server så er der tilgengæld rig mulighed for at gøre livet surt for en shop ejer men det er der jo også på en alm. HTML side.

Med henblik på hvad man skal vælge så vil jeg sige starter du fra bunden af og har du mod på selv at rode med tingene så giv den nye 2.3.1 en chance den skulle vist være en del bedre end 2.2. Hvis du ikke er så intersseret i selv at rode med koder så vælg prestashop hvis du vil have en 100% gratis løsning så vælg Unique Free eller en af de andre osC versioner der er. Nu ved jeg godt at nogle vil sige at Presta shop er gratis ja det er den lige ind til du skal have et modul til den. og ja den har rigtig mange funktioner og er et godt bud på en shop men den har altså ikke alle funktioner, og vil du så have det så koster det altså.

Men det er ligeså svært at vælge eller blive enige omsom når man snakker om hvilken bil der er bedst eller hvilken man skal købe. Men i bund og grund kommer det an på dine behøv og ønsker og det gør det også med en webshop
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Oscommerce 2.2

Indlægaf Catch » 2011-01-28 00:44

Tusinde tak for det indlæg Kennith. Det var virkelig rat at læse.

Det jeg har oplevet med uniquee free var at pludselig var der links i alle index filer, og sitet blev udelukket af google. det var flere sites på forskellige server. efter jeg fik fjernet file_manager og define_language, så havde der ikke været problemer.

jeg vil lige spørger om det er o at kør med "safemode_on" og "open basedir slået" til.

kan man have begge slået til eller er det nok med en af dem og hvad er bedst?
Hvis en af dem, vil alle funktioner virke på uniquee free?

Bedste hilsner herfra
Catch
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 2007-05-18 01:34

Re: Oscommerce 2.2

Indlægaf Kennith » 2011-01-28 00:52

Her render vi så ind i serverkonfirguration som jeg ikke ved så meget om. Men jeg ved at du skal køre med safemode_on og at Unique Free kører fint med safmodde on. Jeg ved ikke noget om openbasedir.

Det er fint du har slette filemanager den er som standard fjerne i Unique Free nu netop fordi den udgjore en sikkerhedsriciko. Det som ellers er gjort for at sikre Unique Free er at de fleste "spændende" mapper som f.eks. admin, images osv er omdøbt det gør at der ikke umiddelbart bliver lavet automatiserede angreb for det fræver at angriberen kender Unique Free og den struktur som den har. Det seneste og meget effektive tiltag er nogle tilpasninger i htaccess som gør at filk der f.eks. skriver filemanager i adresselinjen bliver bannet øjeblikkeligt det samme sker hvis de prøver at kalde et script via URLen.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Oscommerce 2.2

Indlægaf Catch » 2011-01-28 01:16

Du kommer med mane gode forklaringer og det sætter jeg stor pris på!

Hvad skal den htaccess indehlde? den som følger med er tom.. tror jeg

jeg har engang ændret filen kontrolpanel til noget andet og ændrede stien i configfil, men hvis en kunde lavede en ordre kom ordren aldrg frem på mail...

ved ike lige hvad jeg gjor forkert...
Catch
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 2007-05-18 01:34

Foregående

Tilbage til Generel debat

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster

cron