Den nye forbrugeraftalelov

Generelle spørgsmål og debat.

Redaktør: Redaktionen

Den nye forbrugeraftalelov

Indlægaf anetteogjesper » 2014-06-10 12:59

Jeg ved slet ikke om emnet høer hjemme her, men er yderst frusteret over den nye forbrugeraftalelov og jeg vil egenligt gerne høre hvordan i griber det an, for jeg har egenligt mest af alt lyst til at kaste håndklædet i ringen og sige det var det, for jeg er bange for at den nye lov ødelægger al mulighed for at få profit.

Hvad gør i og hvordna griber i det an?

Hilsen
Anette
anetteogjesper
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 450
Tilmeldt: 2006-01-20 19:10

Re: Den nye forbrugeraftalelov

Indlægaf Kennith » 2014-08-14 18:11

Hej

Jeg har skrevet nogle standard betingelser som man kan støtte sig op af hvis man er i tvivl om hvad man skal skrive. Lige da jeg læste de nye regler tænkte jeg også det var fuldstændigt åndsvagt men det er faktisk ikke så slemt. Det der sprang mest i øjnene var at kunden nu faktisk kan returnere en brugt vare. Men hvis de gør det så har du som handlende lov til at fastsætte værdiforringelsen af varen og er kun forpligtiget til at udbetale differencen. Der er i princippet ikke noget der kan forhindre dig i at ansætte denne forringelse til 100% og så skal du altså ikke betale noget retur. Der mangler her 3 måneder senere stadig en ordentligt vejledning og nogle konkrete afgørelser der kan bruges som rettesnor. Kunden skal som altid selv betale retur fragt, men som noget nyt er varen kundens ansvar indtil du modtager den. Det vil sige at hvis den bliver beskadiget eller bortkommer i forbindelse med returnering så hæfter kunden for det fulde beløb. Der er en række andre småting men det vigtigeste at være opmærksom på er at du som handlende ikke har ret mange rettigheder såfremt du kunden ikke har fået betingelserne. F.eks. kan kunden pludselig fortryde i 54 uger i stedet for 14 dage så HUSK at få dem rettet så de afspejler de nye regler.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Generel debat

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron