[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
 OpenForum.dk • Vis emne - Er PostNuke [u]ikke[/u] lidt Tung ???

Er PostNuke [u]ikke[/u] lidt Tung ???

Alt om Postnuke

Redaktør: Redaktionen

Er PostNuke [u]ikke[/u] lidt Tung ???

Indlægaf kimo » 2003-06-16 12:51

Hej Folks

Jeg har lavet en grundig research på php CMS ér
og min umiddelbare konklusion er at hverken :

: phprojekt = http://www.phprojekt.com
: PostNuke = http://www.postnuke.com

kan matche op mod phpNuke, hverken i hastighed
eller konfigurations delen.

Lad mig kort fortælle , jeg søgte en 100% Dynamisk CMS
der var til at håndterer , og for godt 2-3 år siden blev jeg
introduceret for phpNuke ( dengang ver. 5.0 )

Jeg var lidt skeptisk, men besluttede mig alligevel for at gennemtest
de forskellige CMS ér ... og idag må jeg nok sige at PhpNuke
ligge på en Klar 1 plads....

Jeg har indtil videre ikke fundet det modul der ikke er lavet
til Phpnuke . Jeg har nu inplementeret :

Oscommerce - phpbb forum - valuta moduler - billeder galleri / m. automatisk FTP funktion osv. til phpnuke

( Dog koster OsCommerce lidt penge til Phpnuke )
Men fair nok, de har jo udviklet systemet :-)


Jeg synes at Postnuke og phprojekt er meget tunge !!
Det når ikke til nærmelsesvis samme hastighed som feks.
phpnuke.

( Jeg skal dog indrømme at jeg ikke har lavet en tilbunds-gående
gennemgang af Adm. delen i 2 ovenstående CMS ér )

Så jeg kan dog stadig overbevises ... ha ha ha :-)

Men jeg synes at phpNuke har et gennemtænkt
fil strukturings system . Det er let at håndterer og
konfigurationen giver storset sig selv....


I kan evt. tage et kig på nedenstående link
Hvis i søger moduler og muligheder til Phpnuke
( jeg skal dog lige sige at Phpnuken , kan også godt være
lidt tung, specielt hvis der ligge meget på websiden )

Dette er dog tit webserver afhængig !!!

Men PhpNuke er nu også over sin " artikel begrænsningen "
på 65000000 ( millioner ) indlæg.

Det i sig selv, er en stor ting.

Men tag evt. et kig her :


http://www.warp-speed.de
http://www.phpeppershop.com/ ( commerce system til Phpnuke )
http://www.open-source-shop-systeme.de/ ... =Downloads


Jeg har også lavet et Demo projekt
Hvor i kan afprøve phpNuke funktionaliteterne :

http://www.projektet.net/



Med venlig hilsen

Kimo
[url]http//:www.webactor.dk[/url]
Kunta kenta kimo
Brugeravatar
kimo
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 2003-01-30 19:00
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Swoop » 2003-06-16 12:58

Når nu du er i gang med testen så vil jeg anbefale dig at prøve at teste følgende:

MyPHP Nuke

Det er baseret på PHPNuke men tager mage flere pakker med som standard, og er en del nemmere for en begynder.. mener jeg i hvert fald.
Desuden er den i mange tilfælde at bugs mere sikker.. og mange gange når phpnuke er komprimeret af en sikkerhedsbug er den pågældende bug ikke gældende i myphpnuke.

Anyways blev selv meget imponeret over det.. prøv evt at teste det :D
Swoop
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 2003-04-14 19:08

Fedt ... tak for det :-)

Indlægaf kimo » 2003-06-16 14:18

Kunta kenta kimo
Brugeravatar
kimo
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 2003-01-30 19:00
Geografisk sted: Fredericia

Svar til Kimo.

Indlægaf lindhardsen » 2003-06-16 22:53

Hej Kimo og Swoop,

og mange tak for din interesse og forhåbentlig lyst til at gøre dette her til stedet for sådanne diskussioner fremover - alle tiders !

Har du læst min længere begrundelse for at vælge PostNuke ? Se PostNuke-redaktøren lægger lin.... Der er mange af dine spørgsmål besvaret, hvorfor jeg ikke gentager dem her.

Men må sige, at PHPNuke er virkelig hurtigere på min server også !!! Men som jeg vil vise dig senere - en lille måned, når/hvis vi starter en website udgave af dette forum op, så er postnuke ikke tung ! Vent og se.... Den er lynhurtig - i øvrigt IBM-serverproven.

www.pnphpbb.com tager dig til postnuke-varianten af phpBB.

www.postkart.net til PostNuke-udviklingen af et shop-modul. Fungerer vist ganske godt, bare ikke til dansk endnu. Han er lige stoppet med at udvikle den.

BRUG Oscommerce !!!

er et andet sted.

Du skriver, at det er Oscommerce til PHPNuke - er du sikker på det ? Og hvad med sikkerheden ? Tør du melde shoppen til Datatilsynet - www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=402

Tør du at forsøge at E-mærke den - www.e-handelsfonden.dk/index.asp?

Kør dog OsCommerce for sig - er det ikke det bedste ? Eventuelt i en NukeWrap/PostWrap-udgave - det virker vist. Det vil sige, at man lægger Oscommerce inde i postnuke systemet !

Som jeg har skrevet - PostNuke i sig selv er blodfattig - men med de nye Subjects/FileManager og mange flere indholds-styrings-moduler er PostNuke uden tvivl bedre til det md indholds-styring. PagED sparker røv !!!

Redigerer sikkert senere - nok svar for nu.

Og mange, mange tak for links. Prøver lige at få PostTep til at virke en gang til !!!

Flot Demo !!! på www.webactor.dk- Virkelig flot.


Venligst Jacob Lindhardsen.
Senest rettet af lindhardsen 2003-07-6 04:43, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
lindhardsen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2003-02-14 18:15
Geografisk sted: København V

Hvilket CMS - osCommerce plus xxx eller hvad?

Indlægaf nilfri » 2003-07-5 23:46

Jeg er fuldstændig newbie på det konkrete omkring CMS; dvs. finde CMS til eget brug.

Jeg har to primære sites:
det ene er et privat community site, og der ser PostNuke perfekt ud.
det andet er til afprøvning af en forretningsidé, der dels består af community, dels shop med downloads etc.

Kigger pt. på
PostNuke - community, men mangler shop?
ezPublish - community og shop, men får flak på supporten
TYPO3 - relativt få brugere
osCommerce - mangler en del omkring "community", layout
plone - vist mest til documentstyring (a la Lotus Notes)
mfl.

Der er vist fordele og ulemper ved alle; men det er svært at gennemskue - selv om det er muligt at afprøve dem alle via demoer enten på deres egne sites eller via den glimrende

osC er shoppen for mig; det er der vist ikke meget tvivl om.

Jeg vil helst have et sømløst system. Dsv. vælger jeg osCommerce, vil jeg gerne have hele siten deri. Men som jeg hører det, er osC ikke specielt stærk til community-styring, eget lay-out!?

Derfor kunne en kombination af xxx (fx. PostNuke) og osC måske være løsningen.

Det med det sømløse var der noget gryf omkring ovenfor. For mig er det ideelle, at det for brugeren fremtræder som ét system med ét login. Men det er måske en problem med sikkerhed?

I øvrigt glæder jeg mig over det formidable niveau og aktivitten hér. Jeg er brandnew på php og Linux, så mit bidrag vil være en masse spørgsmål om tekniske banalitet samt en del på den forretningsmæssige anvendelse.

Apropos sidstnævnte er jeg ikek faldet over integration osC med ERP, som fx. MBS (Navision) C5 mfl.? :idea:

Nå, nok for et første indlæg :?

mvh
Finn

PS: I en debat et sted (?) har jeg læst, at teamet bag osC ønsker at udvikle et full-blown osC og ikke vil være et plug-in til noget, heller ikke PostNuke!?
nilfri
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2003-07-5 21:39
Geografisk sted: Roskilde

Hey Finn - velkommen til.

Indlægaf lindhardsen » 2003-07-6 04:39

Hey Finn, velkommen til. Glad for at se alle nye ansigter herinde.

Ganske kort: Du er ikke særlig specifik med hensyn til dine krav. Det giver mig nogle ret dårlige muligheder for at rådgive.

Hvilket CMS der er godt til dit private community afhænger helt af hvad det skal bruges til. Hvor mange brugergrupper får du brug for ? Hvilke kernefunktionaliteter skal dit private site indeholde ? Hvad, hvad, hvad...

Bemærk venligst, at www.opensourcecms.com giver et forvrænget billede billede af diverse CMS'er, da funktionalitet, perspektiv i fremtiden afhænger meget af antallet af brugere og addons, moduler, hacks mv.

LÆS mit indlæg øverst i dette forum: Postnuke-redaktøren lægger linjen hårdt.... Der finder du mere.

Postnuke er ikke et SHOP-system, men udpræget community-CMS. Da intet rigtigt slår Oscommerce, må du enten vente syv lange og syv bredde på, at de - som de vil - får udviklet et CMS på et tilpas niveau eller leve med en blandingsvare, som fx Phpnuke blandet med en betalt løsning, med fælles login. Eller Postnuke og Oscommerce, hvilket jeg personligt foretrækker, omend jeg dog som dig gerne ville have haft en fælles login-mulighed - fx med OpenLDAP.

Det er ikke umiddelbart og primært et sikkerhedsproblem, men et kompatibilitetsproblem - desværre har Oscommerce ikke udviklet et eksternt godkendelsessystem som Postnuke har det med LDAP. Eller Postnuke har ikke udvikjlet til Oscommerce - vælg selv *S*.

Ezpublish kan du godt skyde en hvid pen efter i mine øjne, har slet ikke på nogle områder noget funktionelt at byde på. Det er udpræget for udviklere, der bruger det som en ramme, hvilket jeg tror er dets primære force og kvalitet (ved det dog ikke helt).

Har du leget med TYPO3 ? Jeg gav hurtigt op !!!

Debatten du har læst er rigtigt opfattet, det er deres intentioner.

Tjek altid www.portalzine.de.

Jeg er heller ikke faldet over nogen integration med økonomistyringssystemer, men spørg i Oscommerce-froummet.

Forklar gerne mere om dine krav til dine systemer med mere, så jeg har noget konkret at rådgive ud fra.

Venligst,

Jacob Lindhardsen.
Brugeravatar
lindhardsen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2003-02-14 18:15
Geografisk sted: København V

Det jeg gerne vil med osCommerce og/eller PostNuke og/eller.

Indlægaf nilfri » 2003-07-8 15:39

har jeg forsøgt at detaljere lidt mere.

Det er jo en dynamisk proces - jeg læser, spørger, får svar, bliver klogere, spørger mere .... :?


Privat:
Afløser for håndklampningen på mit første hjemmesideforsøg:
. Det har været et læreprojekt, og det ses :oops:

Jeg vil gerne have mere struktur, lettere vedligeholdelse, og let adgang for andre til at lave indlæg. Og ja, design (BTW: hvor finder man egentligt gode templates til PostNuke?)


Forretning:




Men der er jo fint liv herinde, trods sommer. Det er jo dejligt - livet og sommeren :D

mvh
nilfri
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2003-07-5 21:39
Geografisk sted: Roskilde

Det var ikke mange krav.

Indlægaf lindhardsen » 2003-07-8 16:06

Det du gerne vil kan stort set alle CMS-systemer (CMS = Content Management System), men der er selvfølgelig forskel. Det er bare ikke så relevant hvis man "bare" skal bruge det til det du gerne vil.

Der er ingen egentlig integration, det er dog forsøgt, mellem Postnuke og osCommerce. Grunden til, at PostNuke er repræsenteret her, er primært, at jeg har lagt vejen forbi og vil gøre noget ud af det. Der er mange andre meget fine systemer derude.

Hvis det ikke skal være så avanceret igen vil jeg egentlig anbefale PHPNuke, andre vil som du kan se i de andre indlæg anbefale MyPHPnuke.

Men vælg bare PHPNuke, hvis du ikke skal mere end det du siger der.

www.phpnuke.org.

Angående templates, kan du finde mange derude - på PHPNukes hjemmeside er der en sektion dedikeret dertil - ligeledes på [url]themes.postnuke.com[/url].

Der er dog lavet fine ting til det www.spidean.mckenzies.net, kan du downloade et tema du selv kan designe med på meget let måde.

Dvs. standard HTML, og der hvor du vil have login, skriver <login>, ikke præcist, men bare så du kan forstå det simple tag-system.

Du er velkommen.

Venligst,

Jacob Lindhardsen.
Senest rettet af lindhardsen 2003-07-9 11:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
lindhardsen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2003-02-14 18:15
Geografisk sted: København V

Private Parts :o)

Indlægaf nilfri » 2003-07-8 18:08

der sker da noget her...

Hvis jeg nu holder mig det private i fokus hér i svaret (det gør du måske også?), så er jeg fri for at spekulere på, om dine glimrende informationer går på det ene eller det andet.

Forhåbenligt kommer der meget mere på det community-site med tiden. Jeg vil blot forsøge ikke at udbyge funktionaliteten alt for meget, samtidig med konverteringen. Selv om der er mange spændende moduler: weather, kalender, gallery mv.

Det bliver sikkert en udfording alligevel - alene at konvertere forum fra Snitz (et glimrende ASP-forum) til phpBBS ser uoverkommeligt ud (når jeg læser den fyldige debat - på PostNukes forum vistnok). Nå jeg har jo ikke just voldsomt med brugere/indlæg

Det er et udmærket forsøg på at koste mig over i en anden lejr :o Men jeg tror nu, jeg holder mig til PN. Det jeg læser om produktet er udmærket - og så fik jeg jo et installeret uden de store problemer, og endda installeret et ekstra modul (weather).

Desuden er der jo en god moderator lige her.

Din link til bla. auto-themes er lige i øjet. Jeg har set de færdige themes på bla. PN, men ikke fundet noget helt overvældende interessant.

Nå, hyrdehoj.dk goes PostNuke - og så kan jeg jo se, hvad der sker i debatten vedr. min "forretningsidé". Men det ville måske være naturligt at nedtrampe PN-stien - udover osCommerce naturligvis.

adastra...
nilfri
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2003-07-5 21:39
Geografisk sted: Roskilde

Forstår ikke ?

Indlægaf lindhardsen » 2003-07-9 11:12

Brugeravatar
lindhardsen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2003-02-14 18:15
Geografisk sted: København V


Tilbage til Postnuke

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron