[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4493: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'
 OpenForum.dk • Vis emne - Løbende opdatering

Løbende opdatering

Spørgsmål og svar om installation af osCommerce standardpakke.
Problemer med contribution kan indlægges i Contributions.

Redaktør: Redaktionen

Løbende opdatering

Indlægaf tall_thor » 2010-11-27 17:35

Hej,

Jeg er netop blevet færdig med min første osCommerce webshop som jeg har konfigureret til at benytte sig af STS samt dk,se, en sprog pakker. :D

Da jeg har været nødsaget til at lave lidt php ændringer for at få det hele til at virke sammen, er jeg blevet bekymret for hvordan jeg på sigt skal holde min webshop upto date. Hvad gør I og hvordan finder/holder man sig opdateret med (sikkerhed) opdateringer?

Pft,
Thor
tall_thor
Novice
Novice
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2010-11-27 17:26

Re: Løbende opdatering

Indlægaf pertho » 2010-11-27 21:03

Hvilken OSC version bruger du?

Version 2.x? Den kommer der vist ikke flere opdateringer til.
Version 3.x? Den er ikke kommet rigtigt igang, og jeg tvivler på at den gør det.

Hvis du ikke er kommet særligt langt i din shop, så vil jeg anbefale at kikke på Prestashop: www.prestashop.org Den er langt mere udviklet i grundversionen, og du får mail hver gang der er en ny version klar.

Openforum har et forum for Prestashop brugere.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Løbende opdatering

Indlægaf tall_thor » 2010-11-27 23:58

hmm jeg har brugt oscommerce-2.2rc2a og har stadigvæk mine reservationer mht prestashop.
oscommerce har lavet v2.3 siden da og alpha 5 fra version 3 er released. Så indtil videre er der osCommerce som jeg fortsætter med.

:-)
/Thor
tall_thor
Novice
Novice
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2010-11-27 17:26

Re: Løbende opdatering

Indlægaf Kennith » 2010-11-28 03:58

En lille korrektion til Pertho der er netop i sidste uge kommet en ny version 2.x så der bliver stadig udviklet på den det går bare ikke så hurtigt. Den seneste version hedder nu 2.3.1

Det kan være megte svært at holde sin installation opdateret og jeg formoder det gælder på Presta shop også hvis man laver mange ændringer i den så kan man jo ikke bare overskrive filer. Der plejer at komme en manuel opdateringsvejledning med men jeg har ikke gode erfaringer med at bruge den da det kan være meget svært at finde og rette de rigtige steder. Jeg ved hellre ikke om der er kommet en med denne gang da det på beskrivelsen lydre som om der er lavet meget markante ændringer.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Løbende opdatering

Indlægaf pertho » 2010-11-28 21:02

Prestashop er modul opbygget, og derfor meget nemmere at opgradere.

Bortset fra det, så hylder jeg princippet "If it works, don't fix it". Så hvis jeg som mig har en velfungerende prestashop v. 1.3.1, så opgraderer jeg altså ikke til 1.3.2 eller 1,4 når den kommer (snart).
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25


Tilbage til Installation og konfiguration

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron