[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4493: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'
 OpenForum.dk • Vis emne - Problemer med LOGIN

Problemer med LOGIN

Spørgsmål og svar om installation af osCommerce standardpakke.
Problemer med contribution kan indlægges i Contributions.

Redaktør: Redaktionen

Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-15 01:38

HJÆLP - har slettet noget jeg ikke skal

http://markdesign.dk/shop/catalog/login.php

Når man så logger ind - skulle man komme til: http://markdesign.dk/shop/catalog/account.php

Men så kommer man sørme på advance search i stedet..

Hjææælp - hvor finder jeg fejlen.

Mit store problem er at jeg ikke har meget forstand på koder og sidder og prøver mig frem, indtil det ser fint ud (er grafiker) - så når der går noget galt har jeg svært ved at finde ud af hvor, hvis det er nogle "steps" tilbage det gik galt.

Dette er en oscommerce shop.

Pleaaase hjælp..

/Jane
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf pertho » 2010-02-15 08:14

Læg din backup tilbage.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-15 13:34

Ved ikke helt hvad du mener, vil du uddybe (beskrive det lidt mere specifict) - hvor, hvordan og hvorledes?

:-)

/Jane
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf pertho » 2010-02-15 14:03

Det jeg mener er, at når man begynder at pille ved sin shop, så er regel nummer 1 at man tager backup af alle siné filer og database.

Så kan man altid komme tilbage, hvis der er noget der går galt.

Så du kopierer de beskadige filer fra din backup til din kørende forretning.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf Kennith » 2010-02-15 18:33

Jeg har lige oprettet en konto og logget ind og det fungere som det skal. Men du har tilsyneladende fået pillet rigtig godt og grundigt dit layout er faldt helt fra hinanden
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf Kennith » 2010-02-15 18:38

Så også lige at du bruger Surftowns løsning den er forældet og virker i det hele taget dårligt du bør i stedet hente den sidste nye her http://www.oscommerce.com/solutions/downloads og så ligge en dansk sprog pakke på. Eller du kan tage en nemme løsning og bruge Unique Free som jeg har bikset sammen den er meget mere designvenlig og der er lavet en masse forbedringer. Du kan hente min pakke her viewtopic.php?f=41&t=7331
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-15 21:56

Ja, jeg bruger deres, da jeg som nævnt ik har så meget forstand på det. Så det skal helst være så simpelt som muligt.

Hvordan ligger jeg den nye version ind? Har hentet den ned. Men der er slet ikke alle de sider som er i den der blev installeret direkte fra mit webhotel hos Surftown?

jeg skal vist have skåret det ud i pap.

Og hvor finder jeg den danske pakke og hvilke mapper skal den ligge i, og hvad skal jeg være opmærksom på der?

Du kan lave et login - men kan du også logge ind med det bagefter? (det er DET jeg ikke kan.. så fører den mig bare til "advance-search" siden hver gang?

Hvilket iøvrigt hænder ved mange af linkene, at jeg kommer hen på lige netop search siden.. hmmm..

:-)

/Jane
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-15 21:57

Og jeg har ikke en backup... Rigtige piger tager ikke backup.. ha ha ... men det må jeg da vist huske.. nu hvor jeg starter forfra, fordi jeg simpelthen vist har pillet så meget ved tingene at jeg ikke lige kan rode mig ud af det igen...
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-15 23:19

Kennith - Det lyder godt med den anden shop - den du har bikset med - det vil jeg egentlig gerne prøve.

Hvordan installerer jeg den korrekt?

Ska jeg bare uploade det hele, eller hvordan gør jeg?

Den anden skulle jeg jo bare trykke på en knap i mit kontrolpanel i Surftown, så det var jo lige til at forstå..
:lol:
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf Kennith » 2010-02-16 00:58

Du skal gemme en af dine configure filer, det gør du ved at logge ind via FTP og så finde filen includes/configure.php og overføre den til din computer.

Derefter sletter du via FTP alle filerne på webhotellet.

Download den seneste version af Unique Free her http://www.uniquesystems.dk/forum/viewforum.php?f=25

udpak filerne og upload dem til dit webhotel. Via FTP ændre du CHMOD til 777 på filerne includes/configure.php og kontrolpanel/includes/configure.php.

Gå ind på domænet og følg den installationsveledning der kommer på skærmen du finder dine database oplysninger nederst i den configure fil du startede med at downloade.

Der findes en noget mere detaljeret guide her: http://www.uniquesystems.dk/forum/viewt ... ?f=21&t=30 den er lidt ældre og er skrevet til one.com men den kan også bruges på Surftown det er næsten det samme
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-16 21:29

Jeg kan ikke se der står CMOD nogle steder - hvor er det jeg skal skrive 777?
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf Kennith » 2010-02-17 00:05

I din FTP klient skulle der gerne være muligheden for at sætte CHMOD som er fil rettigheder måske ved at markere filen og højreklikke? Hvilken FTP klient bruger du?
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-17 00:26

Weeeee.. jeg fandt ud af det.. Jeg er vandt til at lave det hele inde fra Dreamweaver.. Derfor.. Jeg loggede ind på Surftown og gik under FTP og fandt ud af det derinde.. supeeeerrr!!!

Men det design jeg har lavet på markdesign.dk/shop/catalog - er det muligt at lave her også?

Jeg har lige installeret den på 0090.dk indtil videre, fordi så kan jeg kigge på markdesign samtidig, for at få det samme design.

Kan jeg egentlig installerer den på et domæne og flytte den til et andet uden problemer? eller er det bedst at installerer den på den korrekte med det samme?

:-)

/Jane
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-17 00:28

Vil forresten lige rose dig for det meget pænere design og mere overskuelighed i kontrolpanelet..

Dog vil jeg jo have et andet design - men nu er jeg jo også grafiker.. he he..

Men HELT sikkert MEGET kønnere end OSCommerce originalen..

8)
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Re: Problemer med LOGIN

Indlægaf tallemusen » 2010-02-17 00:50

Jeg har valgt at slette alt på Markdesign og bygge den op der. Ellers er det andet måske spildt tid.
8)
Brugeravatar
tallemusen
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 2010-02-15 01:22

Næste

Tilbage til Installation og konfiguration

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster

cron