[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
 OpenForum.dk • Vis emne - Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Udbygger du din osC-shop med flere moduler, eller er du faldet over et godt modul, så brug dette forum.
Både spørgsmål og indlæg er velkomne her.

Redaktør: Redaktionen

Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-09-6 21:48

Jeg har efterhånden fået denne op at køre må min testside.
Jeg kan sende gavekort, og jeg kan købe med midlerne på gavekortet.

Jeg har dog et enkelt problem / spørgsmål.

I FAQ'en til modulet står der under "Buying with Gift Vouchers" i den engelske version:
"Please note, you will still have to select another payment method if there
is not enough in your Gift Voucher Account to cover the cost of your purchase."

Frit oversat til modersmål:
"Bemærk venligst, du skal stadig vælge en anden betalingsmåde, hvis der ikke er nok midler på din gavekortskonto."

Det kan jeg ikke få til at fungere.

Selvom jeg har penge nok på min gavekorts konto, så skal jeg alligevel vælge en anden betalingsmetode. Samtidig med at jeg klikker brug fra gavekort af.

Er det FAQ'en der er forkert, eller er det bare sådan, at man skal vælge en anden betalingsmetode altid?
Senest rettet af pertho 2008-09-8 09:00, rettet i alt 1 gang.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmotil CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-09-7 20:46

Og som supplement til ovennævnte:

- Jeg køber en vare
- går til kassen - kommer til CHECKOUT_SHIPPING.PHP
- vælger forsendelses metode - kommer til CHECKOUT_PAYMENT.PHP
- vælger betaling med gavekort samt klikker brug gavekorts saldoen af - kommer til CHECKOUT_CONFIRMATION.PHP
- accepterer handelsbetingelser, og klikker Godkend ordre. Returnerer derefter til CHECKOUT_PAYMENT.PHP
med en fejlmeddelelse: "Du har ikke valgt betalingsmetode"
- Vælger så igen betaling med gavekort og klikker brug gavekorts saldoen af.
- Herefter kommer jeg til CHECKOUT_CONFIRMATION.PHP, accepterer handelsbetingelser ig klikker Godkend ordre.

Herefter går ordren igennem.

Skal det være sådan?

Bemærk, at betalingsmetoden betaling med check / brug gavekortskonto er et forsøg på at omgå det oprindelige problem i denne her tråd. Det er ikke sikkert at det bliver den endelige løsning.

Hvis I har lyet til at se det med egne øjne, så har jeg oprettet en testkonto.


Emailadresse: test@mail.dk
Password: test1234

Gavekortssaldoen er 2.000 kr. Køb bare løs. Jeg sender alligevel ikke varen, da det er min testside.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-09-9 07:20

Er der virkelig ikke nogen, som har et input til denne her?
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-09-13 20:25

Jeg vender lige tilbage til denne her.

Jeg har forsøgt mig på det amerikanske forum:

Hold da kæft, hvor får man mangel på hjælp derover. Det eneste, de kunne bidrage med var, "Hvorfor har du ignoreret installationsvejledningen, som siger at den kuN kan benyttes på MS2.2."

Goddag mand økseskaft. Det svar kan jeg sku ikke bruge til noget.

KENNITH. Du skrev i en anden tråd, at du har fået CCGV (trad) til at virke. Hvilken OSC version kører du på.

Skal vi virkelig konkludere, at CCGV contributions enten er fejlbehæftede eller ikke kan køre på RC versioner, at vi må opgive?
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf Kennith » 2008-09-14 08:18

Hej,

Ja jeg har den installeret og jeg har så konstateret det samme som dig nu. Der skal vælges en anden betalingsmåde sammen med. Den variation havde jeg ikke lige fået tjekket. Men faktisk når jeg har valgt det første gang så reloader den og siger jeg skal vælge en betalingsmetode hvis jeg så igen vælger at betale med min gavekort så godtager den det.

Prøv lige at se om det er det samme hos dig. Så må det sq være til at løse.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf Kennith » 2008-09-14 08:23

Jeg så lige at du jo havde lavet en test konto så jeg har lige prøvet det er det samme hos dig hvis man bare vælger gavekort igen anden gang så går den igennem.....hmmmm

Claaaaauuuus du er meget bedre til det der rigtige programmering har du et bud på hvor vi skal lede efter en løsning?

Lige nu skal jeg i hvert fald ind og sove jeg er i under skud!
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf ladylone » 2008-09-14 08:43

Hejsa

Øvvvv.
Jeg har kikket lidt med i indlæggene men havde regnet med at det løste sig selv eller at det kunne vente til senere (når jeg selv skulle have modulet implementeret), eftersom fritiden er lidt sparsom for øjeblikket.

I har sikkert skrevet det et eller andet sted men giver I lige et link igen til den contrib vi snakker om.
Jeg ser om jeg kan få lidt tid til at fordybe mig, men regn ikke med noget de første par aftener.
MVH
Claus
ladylone
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 2006-02-25 17:24
Geografisk sted: Hillerød

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-09-14 10:08

Hej Claus,
det er denne her det handler om: . Jeg har hentet den fra den 21. maj 2007.

Det vil være super, hvis du er istand til at finde løsningen.

Jeg kikker selv videre, men jeg synes at mine evner er ved at slippe op :x
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf Kennith » 2008-09-14 14:22

Hej Claus,

Du skal ikke få stress over det, hvis det er nogen hjælp kan jeg sende dig et link til min installationspakke der er den installaret og konfigureret efter installationen. Jeg kan også lave en FTP konto til dig til en udviklingsshop der er installeret og opsat hvor du kan forlyste dig.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf ladylone » 2008-10-13 19:22

Hej Kennith og Pertho

Beklager at jeg først har fået lidt overskud nu. Men jeg været ufrivilligt i total tomgang i 3 uger og er først nu ved at komme lidt op i gear.

Jeg har taget udgangspunkt i pertho's link - 4135 af 21. maj 2007. Synes der har været mange kokke og har ikke fordybet mig totalt.

En sjuske fejl i catalog/includes/classes/order_total.php ca. linje 99 - betyder sikkert ikke noget, men alligevel.
...
...
function credit_selection() {
$selection_string = '';
$close_string = '';
$credit_class_string = '';
if (MODULE_ORDER_TOTAL_INSTALLED) {
$header_string = '<tr>' . "\n";
$header_string .= ' <td><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">' . "\n";
// denne linje ændres til den nedenfor $output1_string .= ' <tr>' . "\n";
$header_string .= ' <tr>' . "\n";

$header_string .= ' <td class="main"><b>' . TABLE_HEADING_CREDIT . '</b></td>' . "\n";
...
...

Hvis "Indløs"-knappen skal med skal linjer ikke udkommenteres i catalog/includes/modules/order_total/ot_coupon.php ca. linje 80-90
...
...
function credit_selection() {
global $customer_id, $currencies, $language;
$selection_string = '';
$selection_string .= '<tr>' . "\n";
$selection_string .= ' <td width="10">' . tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1') .'</td>';
$selection_string .= ' <td class="main">' . "\n";
// linjen skal ikke udkommenters $image_submit = '<input type="image" name="submit_redeem" onClick="submitFunction()" src="' . DIR_WS_LANGUAGES . $language . '/images/buttons/button_redeem.gif" border="0" alt="' . IMAGE_REDEEM_VOUCHER . '" title = "' . IMAGE_REDEEM_VOUCHER . '">';

$image_submit = '<input type="image" name="submit_redeem" onClick="submitFunction()" src="' . DIR_WS_LANGUAGES . $language . '/images/buttons/button_redeem.gif" border="0" alt="' . IMAGE_REDEEM_VOUCHER . '" title = "' . IMAGE_REDEEM_VOUCHER . '">';


$selection_string .= TEXT_ENTER_COUPON_CODE . tep_draw_input_field('gv_redeem_code') . '</td>';
// linjen skal ikke udkommenres $selection_string .= ' <td align="right">' . $image_submit . '</td>';

$selection_string .= ' <td align="right">' . $image_submit . '</td>';

$selection_string .= ' <td align="right"> </td>';
...
...

Fra RC1 til RC2 er tilføjet et ekstra check i checkout_process svarende til samme kode som er i checkout_confirmation.
Her har jeg blot taget koden fra checkout_confirmation uden at forholde mig til den samlede kode og tanke bag modulet.
Gælder KUN 2.2RC2x

catalog/checkout_process.php ca linje 70-75
...
...
$payment_modules->update_status();

// Line edited for CCGV
// if ( ( is_array($payment_modules->modules) && (sizeof($payment_modules->modules) > 1) && !is_object($$payment) ) || (is_object($$payment) && ($$payment->enabled == false)) ) {

if ( (is_array($payment_modules->modules)) && (sizeof($payment_modules->modules) > 1) && (!is_object($$payment)) && (!$credit_covers) ) {

tep_redirect(tep_href_link(FILENAME_CHECKOUT_PAYMENT, 'error_message=' . urlencode(ERROR_NO_PAYMENT_MODULE_SELECTED), 'SSL'));
}

require(DIR_WS_CLASSES . 'order_total.php');
...
...

Ikke flere ideer lige nu.
Så meld endelig tilbage om I kommer videre med ovennævnte.
MVH
Claus
ladylone
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 2006-02-25 17:24
Geografisk sted: Hillerød

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-10-13 20:15

Hej Claus,
tak for din tilbagemelding.
Du behøver ikke undskylde at det tog den tid.

Jeg har lige prøvet dine forslag, og det virker ikke helt efter hensigten.

Jeg har fortsat det problem, at hvis der er penge nok på gavekorts kontoen, så skal jeg alligevel vælge en anden betalingsmetode.

Og hvis jeg ikke gør det fra starten, så kommer den fortsat med meddelelsen om at der ikke er valgt betalingsmetode.

Men hvis jeg ved det, og gør det, så går det glat igennem.

De 2 linier, der er udkommenteret har ikke nogen betydning. Muligvis hvis bitikken har indløsning af rabatkuponer. Det har jeg ikke, så det har jeg slettet, incl. den boks, hvor kunden kan indtaste indløsningskoden. Men om den er der eller ej, ændrer ikke noget på funktionaliteten.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf ladylone » 2008-10-14 20:13

Hej

Jeg sætter fokus på gavekortdelen. Det havde jeg ikke gjort i første omgang.

Det driller men jeg opgiver ikke.
Lige nu synes jeg at jeg kan få 2.2MS2 og 2.2RC2x til at opføre sig nogenlunde stabilt og ens.
Men 2.2RC1 driller og den er anderledes end de to andre. Mærkeligt. Mærkeligt.

Jeg vender først tilbage efter weekenden.
MVH
Claus
ladylone
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 2006-02-25 17:24
Geografisk sted: Hillerød

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf pertho » 2008-10-14 20:19

Hej Claus,
helt i orden.

Jeg benytter MS2.2.RC1, så det vil være super, hvis du finder løsningen.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf Kennith » 2008-10-14 21:14

Ja jeg "lytter" med og vil også gerne have en løsning
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til Gavekortsmodul CCGV (trad)

Indlægaf ladylone » 2008-11-5 22:11

Hej Kennith og Pertho

Jeg bliver nødt til at melde fra.
Jeg har simpelthen ikke tiden lige nu, så I skal ikke sidde og afvente noget. Beklager.
MVH
Claus
ladylone
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 2006-02-25 17:24
Geografisk sted: Hillerød

Næste

Tilbage til Contributions/Moduler (NY)

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron