Spørgsmål til templates

Udbygger du din osC-shop med flere moduler, eller er du faldet over et godt modul, så brug dette forum.
Både spørgsmål og indlæg er velkomne her.

Redaktør: Redaktionen

Spørgsmål til templates

Indlægaf chris66 » 2008-09-30 21:05

Jeg sidder og roder med at finde en template til shoppen, nu er jeg faldet over nogle som tilbyder CSS og HTML templates, spørgsmålet er om det er noget der kan bruges eller om den templates jeg skal bruge skal være til OSC.
Hvis CSS eller HTML kan bruges, hvordan skal man så gøre.

Christian
chris66
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2008-08-17 01:45
Geografisk sted: Kastrup

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf Kennith » 2008-10-1 15:32

Den template du køber skal være til osCommerce. Ellers så kan du ikke bruge den til meget andet end inspiration. Det er et stort og nogen gange kompliceret arbejde at ligge et design på som ikke er kodet til osCommerce. Hvis du ingenting ved om osC i forvejen så vil jeg sige det er en umulig opgave at løse. Det vil i hvertfald kræve rigtig meget tålmodighed.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf chris66 » 2008-10-1 17:34

Hvorfor er jeg i den grad ikke overrasket over dit svar :) , det kan godt være en jungle at finde en template, har nu brugt 2 aftener på at lede og der er massere af dem.
men når jeg så begynder at sortere, så bliver det hurtigt kogt ned, jeg har nu fundet et par jeg synes om, men så er der lige det med at nogle af dem , umiskendeligt ligner en komplet OSC pakke, hvilket får mig til at tænke om de muligvis er stjålne shops.

Løsningen er pt. at jeg har gjort brug af en template som jeg har fundet på OSC community add-ons og den virker selv om at den skal tunes lidt og jeg orker ikke at shoppen går ned igen med det samme.

Når nu jeg er igang med at skrive tillader jeg mig at efterlyse en product scroller og et modul der gør at man først skal indtaste kundeoplysninger ved check out, nogle anbefalinger?

Christian
chris66
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2008-08-17 01:45
Geografisk sted: Kastrup

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf Kennith » 2008-10-1 18:55

på f.eks. template monster kan du finde masser men de er ikke gratis så er det et kriterie så er det ikke der du skal kigge jeg har ikke rodet så meget med templates da jeg selv er grafiker, men jeg har set at man på nogle af deres templates kan vælge om man vil købe den som "unik" så er man sikker på der ikke er andre der har den magen til men prisen ryger også op. Man kan også vælge at købe den også bare håbe der ikke er 1000 andre der gør det også :) og ellers så er det jo bare i gang med slev at designe.

En template fra templatemonster er en komplet installationspakke så det er ikke nødvendigvis noget der er stjålet ;)
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf chris66 » 2008-10-1 19:58

Nå men så har du vel baglandet i orden, jeg er selv snedker så jeg kan normalt bygge en del, dog er det her en helt anden slags byggeri.
I og for sig ser jeg ikke noget galt i at betale for en template hos en udbyder, men dog kan jeg godt lide muligheden for at forandre tingene, samtidig er det ikke unormalt for mig at gå og skule til noget i et par dage, hvorefter jeg enten acceptere det eller laver det om og der er jeg lidt låst af at købe en template (med mindre jeg falder over en jeg ikke kan leve uden) :lol:

Nå nu må jeg vidre med en scroller.

Christian

Ps. er det ikke muligt at kunder ikke skal registrere sig, dvs. at de kun skal oplyse om navn osv. når de chekker ud ? det at man skal registrere sig tror jeg sender mange væk.
chris66
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2008-08-17 01:45
Geografisk sted: Kastrup

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf Kennith » 2008-10-1 21:15

Jo det er muligt søg på addons.oscommerce.com efter PWA

Med henblik på templates så er man jo ikke mere låst end man er i en standard shop. Der er nogle ting som kan være lidt sjovere at ændre på men det kan altid lade sig gøre. Hvis du hellere vil have en helt standard shop med dig eget layout så er det jo også en mulighed at få det designet og implementeret, og prøv at gætte hvem der kan tilbyde den slags services ;) hehe, prismæssigt ligger den mulighed omkring samme prisleje som en unik template men så får man det som man vil have det.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf chris66 » 2008-10-1 22:27

det kunne jo være en mulighed, du har måske brug for en snedker :wink: , lige nu vil jeg bare ha' den op at stå, jeg mener altså shoppen, midt i alt mit fedteri har teksten i browser fanebladet ændret sig, før stod der shoppens navn nu står der osCommerce ?? hvor retter jeg lige det, index ?

Chr
chris66
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2008-08-17 01:45
Geografisk sted: Kastrup

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf Kennith » 2008-10-2 00:04

så vidt jeg husker ellers er det /includes/languages/danish.php ellers er det danish.php
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf chris66 » 2008-10-2 21:16

det var includes/languages/danish.php

Tak for hjælpen, så er den fixet

Christian
chris66
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 2008-08-17 01:45
Geografisk sted: Kastrup

Re: Spørgsmål til templates

Indlægaf Kennith » 2008-10-2 23:30

hehe ser lige jeg havde skrevet danish.php 2 gange så var det da godt det var den :)
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Contributions/Moduler (NY)

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron