[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4493: ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'
 OpenForum.dk • Vis emne - betalingsmodul

betalingsmodul

Udbygger du din osC-shop med flere moduler, eller er du faldet over et godt modul, så brug dette forum.
Både spørgsmål og indlæg er velkomne her.

Redaktør: Redaktionen

betalingsmodul

Indlægaf Doom » 2008-11-11 20:54

Hej
Er det muligt at følgende kan lade sig gøre i et betalings modul!

Vi kunne godt tænke os at når vi sender en faktura/ordre ud til kunden pr. mail, at der så er et link i mailen,hvori kunden skal kunne trykke på linket.
De skal så ryge direkte ind på vores hjemmeside, hvor deres ordre så står, og hvor der er en knap der hedder noget lignende "udfør betaling".
Trykkes der der skal der komme en side hvor de så bestemmer på hvilken måde de vil betale. netbank eller betalingskort.
Og så derigennem skal de kunne gennemfører deres betaling af varen/produktet.

Kan dette lade sig gøre???

håber at ngen kan hjælpe mig...
på forhånd tak

Doom
Billede
Doom
Novice
Novice
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2007-02-26 12:22

Re: betalingsmodul

Indlægaf pertho » 2008-11-11 21:22

Jeg vil sige, at du dermed griber godt og grundigt ind i den måde en standard OSC fungerer på m.h.t. betalingen.

Så hvis du vil det der, tror jeg at du skal kode det selv.

Mig bekendt findes der ingen contrib, som gør det.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: betalingsmodul

Indlægaf Doom » 2008-11-11 22:31

ok. jamen er der nogle herinde som kan kode sådan et modul til os?
For så er vi meget interesseret.

hilsen
Doom
Billede
Doom
Novice
Novice
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2007-02-26 12:22

Re: betalingsmodul

Indlægaf TP_9000 » 2008-11-19 18:12

Hej Doom,

Jeg er sikker på at vi godt kan finde en løsning til dig på dit specifikke behov. Har du mulighed for at kontakte mig på telefon 9813 9040 eller e-mail: tp(at)epay.dk så kan vi lige tage sammen hvordan det skal laves?

Til andre interesserede, kan jeg nævne at det som udgangspunkt er muligt at lave et betalingsflow som dette, hvor man kan sende et link til en kunden i en e-mail og de så kan gennemføre betalingen derfra. Nedenfor har jeg opstillet det generelle betalingsflow i punktform.

1. Når kunden har gennemført bestillingen i jeres ordresystem, så afsendes der en e-mail til kunden. Denne e-mail er en bekræftelse på, at I har modtaget bestillingen, og beskriver at bestillingen ikke er gennemført, før I har modtaget den online betaling fra kunden. I e-mailen kan I evt. lave et direkte link til vores Standard Betalingsvindue (som alle vores betalingsmoduler også er baseret på). Det kan bygge op ved at sætte ordrenummer, beløb mv. som GET parametre. Her er et eksempel:

https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk ... tpayment=0

2. Samtidig med at I afsender e-mailen til kunden, så sendes kunden samtidig direkte videre til den online betaling. Når betalingen er gennemført, så sendes kunden videre til den URL, som I har angivet i acceptURL’en. Denne siden skal blot indeholde en kvittering til kunden, om at bestillingen nu er afsluttet mv. Når betalingen er gennemført, så laver ePay betalingssystem en callback til jeres system (ud fra den callbackURL som I har angivet). På callbackURl’en placerer I al logikken, som opdaterer jeres backend (database) og afsender e-mailen til kunden.

3. Skulle kunden komme til at afbryde betalingen, så kan kunden altid starte betalingen igen direkte fra den e-mail, som I sendte ud til kunden med betalingslinket. På den måde mister I ikke kunden.

Kravet til ovenstående er, at I ikke baserer acceptURL eller callbackURL’en på sessions, men på det ordreID som I sender med op mod ePay.

Skulle man have behov for yderligere information eller har spørgsmål til dette, er I meget velkommen til at kontakte mig.
Med venlig hilsen

Thomas Pedersen - ePay / Payment Solutions
Web: http://www.epay.dk
TP_9000
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 76
Tilmeldt: 2007-03-28 14:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Contributions/Moduler (NY)

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron