Fribetaling/Iso-kode/ LØST!!!

Udbygger du din osC-shop med flere moduler, eller er du faldet over et godt modul, så brug dette forum.
Både spørgsmål og indlæg er velkomne her.

Redaktør: Redaktionen

Fribetaling/Iso-kode/ LØST!!!

Indlægaf Tode » 2008-11-29 19:45

Først vil jeg da lige sige, at det jo er fantastisk så megen hjælp, man kan hente på sådan et forum, super!!

Nå, jeg kan se, at andre har lavet samme bommert som mig. Jeg har downloadet Fribetalingsmodulet, kigget i readme og så kørt i gang med step 1, 2, 3, 4 og 5.

Efterfølgende konstaterer jeg så, at modulet er lavet til MS2, så de 8 filer, som jeg fik overskrevet step 3, skulle rettes manuelt. Godt så!! - men så er det jo godt at se, at jeg ikke er den eneste som har lavet den fejl.

Nu får jeg så fejlen: Online betaling kunne ikke gennemføres - Fejlårsag WebPayPSIP.InvDataException: The field contains invalid data: CURRENCY

Jeg har læst mig frem til at det kan være fordi jeg ikke har sat ISO-4217 koden, men den har jeg sat til "208".

Men det ser ud som om den simpelthen ikke gemmes i admin delen, hver gang jeg går ind og kigger igen er den blank.

Jeg har rettet diverse filer f.eks. med "$iso_code = tep_db_prepare_input($HTTP_POST_VARS['iso_code']);", men jeg må jo have overset noget.

Har I forslag til løsning?


------------------
fandt selv løsningen. Fejlen lå tilsyneladende i catalog/admin/includes/classes/currencies.php
Tip til andre: det var en simpel "copy and paste"-fejl og man stirrer sig lidt blind på alle de koder. Tjek filer op mod hinanden linie for linie. Det er kuren, som fungerede her!!
Senest rettet af Tode 2008-11-30 11:28, rettet i alt 1 gang.
Tode
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2008-11-29 12:28

Re: Fribetaling/Iso-kode/

Indlægaf pertho » 2008-11-29 20:32

Hej og velkommen til Forum.

Jeg kan forstå, at du blot har kopieret Fribetalings filer oveni de eksisterende filer. Det må du ALDRIG gøre :!:

Jeg har ikke selv fribetaling, men jeg formoder, at de har en manuel installationsguide :?:

ISO kode og Currency kode er 2 forskellige ting.

ISO kode er kode for "sproget". Currency 208 er landekoden for Dansk.

Mit råd:
Indlæs backup, og forfra med installationen.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Fribetaling/Iso-kode/ LØST!!!

Indlægaf pertho » 2008-11-30 15:21

Nu har du jo skrevet [LØST] foran overskriften.

Når man gør det, så er det god kutyme herinde at skrive løsningen.
Også selvom det måske er mit råd, som løste det :?: :?: :?:
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Fribetaling/Iso-kode/ LØST!!!

Indlægaf Tode » 2008-12-1 11:10

Hej Pertho,
Jamen det har du da helt ret i, jeg havde anført løsningen nederst på mit spørgsmål med kursivskrift.
Det var en simple fjumrefejl, jeg havde i et af scriptene ikke fået trykket Ctrl-C før jeg pastede, og så fik jeg jo en linie ind, som "næsten" var rigtig.
For god ordens skyld, så er ISO 4217 en international standard for 3-bogstavs-forkortelser af valutaer i hele verden fastsat af "International Organization for Standardization". ISO4217 koden for danske kroner er "DKK" som alfanummerisk eller "208" som nummerisk.
Tode
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2008-11-29 12:28


Tilbage til Contributions/Moduler (NY)

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster

cron