Flere Forskellige Sælgere?

Udbygger du din osC-shop med flere moduler, eller er du faldet over et godt modul, så brug dette forum.
Både spørgsmål og indlæg er velkomne her.

Redaktør: Redaktionen

Flere Forskellige Sælgere?

Indlægaf DominoX » 2008-12-14 09:20

Ok - det her er MÅSKE en hård nød at knække!

Jeg er jo ved at lave en Webshop - og vi er faktisk flere der har snakket om at gå sammen og sælge på samme side, men flere forskellige steder fra....

Så tænkte vi - er det mon muligt at installer en Contribution hvor der er mulighed for at definer HVOR varen er, eller hvem der sælger den, så vedkommende kan se at det de køber skal sendes flere steder fra, eller de eventuelt kan vælge en slags sælger og se hvad han har at byde på osv...

Poiten er jo den at købe man en Cola ved sælger 1 og en Sport ved sælger 2, så skal der jo betales individuel fragt for hver, da varerne ikke befinder sig samme sted i landet....

Og kan man så få en login til hver så de ikke skal sidde og definer hvem der sælger hvad hver gang, så ville det jo også være nemmere.... :P

Forstår I hvad jeg mener?
DominoX
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 193
Tilmeldt: 2007-11-16 08:33
Geografisk sted: Lemvig

Re: Flere Forskellige Sælgere?

Indlægaf saxild » 2008-12-14 10:51

Hvis i selv vil styre administrationen af hvor pengene skal hen kan i så strengt taget ikke nøjes med 4 kattegorier, 1 til hver og så nogle varenumre der starter med initialer fra jer hver ?

Det kan jo sagtens laves så der ryger en ordre seddel afsted til alle 4, så kan i jo se om i har varer med og ordne indbyrdes hvordan.
Det man ikke ved, det kan man lære..
Brugeravatar
saxild
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 2008-08-3 01:26

Re: Flere Forskellige Sælgere?

Indlægaf DominoX » 2008-12-14 11:02

Det var selvfølgelig en mulighed, men det bliver nok styret så at der kun ryger 1 ordreseddel afsted til Admin. Og så sender han den videre til dem der skal pakke og sende det hele.

Men det ville være smart hvis man kunne skrive sælgeren navn på product siden....
DominoX
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 193
Tilmeldt: 2007-11-16 08:33
Geografisk sted: Lemvig

Re: Flere Forskellige Sælgere?

Indlægaf saxild » 2008-12-14 11:04

hvad emd 4 kategorier som hedder:

Sælger 1's navn -> varer
Sælger 2's navn -> varer
Sælger 3's navn -> varer
Sælger 4's navn -> varer
Det man ikke ved, det kan man lære..
Brugeravatar
saxild
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 2008-08-3 01:26

Re: Flere Forskellige Sælgere?

Indlægaf Kennith » 2008-12-14 15:12

Man kan lave et ekstra felt under produkterne som indeholder sælgeren og så trække den oplysning ind på produkt siden automatisk det gør jeg på http://www.crystalgalleriet.dk med varenummer, producent og kategori

MEn hvad gør i hvis en kunde køber fra 2 leverandører ? og rent juridisk kan i ikke få en dankort aftale med PBS uden i laver et overordnet selskab eller noget
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Flere Forskellige Sælgere?

Indlægaf DominoX » 2008-12-14 16:36

Det med Dankort bliver ikke noget problem, for det bliver med Bank Overførsel....

Men jeg ved ikke lige hvordan man smartest gør alle de forskellige ting og sager... ligger hjernen i blød.

Men vi kan jo nemt komme op på måske 10 eller 20 forskellige sælgere der vil have deres produkter ind på siden....

Jeg tror det største problem vi får er hvis en kunde bestiller flere steder fra at fragten skal betales flere gange! Køber man en ting 3 steder, så skal det jo sendes 3 steder fra. Men det er heldigvis ikke tit det vil ske.
DominoX
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 193
Tilmeldt: 2007-11-16 08:33
Geografisk sted: Lemvig


Tilbage til Contributions/Moduler (NY)

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster

cron