et land med flere zone og betaling efter vægt

Udbygger du din osC-shop med flere moduler, eller er du faldet over et godt modul, så brug dette forum.
Både spørgsmål og indlæg er velkomne her.

Redaktør: Redaktionen

et land med flere zone og betaling efter vægt

Indlægaf napisok » 2009-03-17 00:52

Hej jeg roder lidt rundt og kan ikke finde en løsning/contri der passer på min opgave:

et land med flere zoner hvor man betaler fragt efter vægt i den enkelte zone.

Findes der et contri, hvor man får kunden til at vælge udfra en dropdownlist, den zone hvor kunden befinder sig i, oscommerce regner fragtprisen udfra zone og vægt.

Har set på indlægget, hvor man gør brug af state feltet, men den bliver kun til dropdown efter at man har trykket på opret.
napisok
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 2005-11-18 18:52

Re: et land med flere zone og betaling efter vægt

Indlægaf napisok » 2009-04-2 15:04

Jeg har prøvet at arbejde med dette problem. Sagen er at jeg bruger en fragt mand, som inddeler sit rateblad såledelse:

Danmark er inddelt i 4 zoner, med 3 forskellige fragtrater/emballage i hver zone (1, 2, 3).

I butikken har vi eksempelvis 4 varearter, a. b. c. d. Varerne har forskellige mål,

Vare A + B kan sendes i alle zoner som fragtrate 1, men hvis du køber A + B + C skal du bruge fragtrate 2. Det er løst ved at inddele states i 4 zoner og efter vægt, hvor man sætter vare A + B til lav vægt og C en meget høj vægt.

Men nu har vi fået vare D på lageret og den skal sendes seperat med fragtrate 3. På fragtrate 3 betales efter antal, dvs. 0-10 stk er antal x DKK og 10 - 30 stk er antal y DKK. Så når en kunde bestiller denne vare sammen med Vare A eller B eller C betyder det at der skal betales 2 fragtrater. Men hvordan kan man løse dette er det nogle der har bare en lille ide.?
napisok
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 2005-11-18 18:52


Tilbage til Contributions/Moduler (NY)

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron