Hej derude. :0)
Jeg kunne godt tænke mig at vide om her er andre end mig som oplever at kunderne misbruger deres 14 dages fortrydelsesret på e-handel.
Jeg importerer varer hjem fra udlandet, specielt til hver kunde, jeg kan ikke returnere denne vare hvis kunden fortryder købet, ergo: Jeg brænder som regl inde med retur vare da udvalget er enormt stort og efterspørgslen meget bred.
Jeg kan tilbyde mine kunder gratis prøver, men jeg oplever tit at de ikke gider bruge "spildtiden" og derfor bestiller for overlagt at gøre brug af fortrydelsesretten hvis "farven ikke matchede som forventet" eller lign. Nogle bestiller dobbelt for at kunne vælge og sender den ene del tilbage, eller nogle gange begge/alle dele tilbage.
Udover at jeg mister penge på fortrydelsesretten og indebrændte tunge og dyre varer, mister jeg også på den konto som hedder fragt, da man jo som forbruger har ret til at få dækket sine fragt omkostninger også.
Jeg har snakket med forbrugerstyrelsen i dag, vedkomne jeg talte med mente at forbrugeren var dækket for godt ind og at reglerne måske burde tages op til overvejelse da alt for mange enkeltmands virksomheder må lukke på den konto.
Hvordan er din opfattelse og erfaring på dette område?
Hvad kan man gøre ved det?
Mvh en lidt frustreret Frøken som har fået retur for lidt over 4000 kr. i denne uge....