[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
 OpenForum.dk • Vis emne - [LUKKET] http://tina-og-bo.dyndns.dk/

[LUKKET] http://tina-og-bo.dyndns.dk/

Vil du gerne have testet og kommenteret dit osc-projekt, så lav et indlæg her. <br>Vær åben for kritik, og vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig.

Redaktør: Redaktionen

[LUKKET] http://tina-og-bo.dyndns.dk/

Indlægaf bølle » 2008-03-27 23:20

hej

er der nogen der har tid til at kigge på den... den er ikke helt færdig endnu men det nærmer sig....

er der samtidig nogen der ved hvordan man tester mod quickpay uden at købe sig adgang ved dem... kunne være meget rart at teste alt helt inden man ligger ud med ansøgning ved pbs.... er der ikke nogen testnummre man kan bruge?

men med at kigge på den mener jeg om i kan se nogen ting jeg burde rette, både småt og stort.. og mest vigtig hva der mangler for at pbs siger god for det...

i er velkommen til at oprette og købe løs.... jeg sletter alle kunder inden butikken går i luften.. husk dog bare at kreditkort lige nu ikke virker... har ikke lyst til at investere penge hvis jeg kan blive fri

TILFØJELSE: alle priserne i ser er med moms... jeg har så valgt også ved faktura at udelade moms... skal det stå på siden?

TILFØJELSE: Er det lovligt at ligge det gebyr PBS tager pr transaktion over på kunden? og kan nogen guide mig til hvordan jeg gør det automatisk?

/mvh bo
Senest rettet af bølle 2008-07-21 21:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf pertho » 2008-03-28 09:10

pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Indlægaf bølle » 2008-03-28 10:26

>>Og så lige en sidste kommentar. Man bruger altså ikke dyndns til en seriøs webbutik.

det er vel udemækrtet til test... at oprette domæne tager jo kun 5 min med en hånd

>>Nu kan det godt være at jeg har overset det, men HVOR I LANDET LIGGER DEN BUTIK?

godt set.... adresse bliver blændet ind sammen med logo..

>Nogle flere billeder ville gøre underværker.

der kommer billed af alle produkter... er jo det mindste problem

>den ligner en standard OSC uden de helt store ændringer.

er det også.... omkostninger er holdt på minimum.. også derfor jeg godt vil teste alt (også betaling) inden jeg kontakter pbs

>Ja, det er lovligt at lægge PBS's gebyr på.

hvordan gør man egentlig det nemmest?

TILFØJELSE: slettede standard banneret og fik den her fejl: Fejl: Der kan ikke skrives til mappen for grafer. ..... Der stod bare ikke stien og mappen.. nogen der kender den mappe?


/bo
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf pertho » 2008-03-28 11:37

">Ja, det er lovligt at lægge PBS's gebyr på.

hvordan gør man egentlig det nemmest?"


Ved ikke med quickpay, men på epay sætter du "bare" et flueben i det pågældende felt på deres admin side.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Indlægaf bølle » 2008-03-28 11:39

og kunden kan stadig se totalbeløbet inden de godkender? gebyret skal jo også fremgå af faktura og ordrebekræftelse
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf pertho » 2008-03-28 11:44

Nu kikkede jeg lidt mere på den.

Du får ikke mange kunder.

Ved forsøg på at oprette mig, så skal jeg vælge land i rullemenuen.
Men der er ingen valgmuligheder! Opret Danmark igen, og sæt den eventuelt til fast værdi i koden.

og kunden kan stadig se totalbeløbet inden de godkender?
JA

gebyret skal jo også fremgå af faktura og ordrebekræftelse
Egentlig et godt spørgsmål. Det skal det vel.
(PS. Jeg pålægger ikke mine kunder det gebyr, så jeg ved ikke hvordan det fungerer med epay).
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Indlægaf bølle » 2008-03-28 11:47

>>Men der er ingen valgmuligheder! Opret Danmark igen, og sæt den eventuelt til fast værdi i koden.

godt set.... gør jeg lige om lidt... nok også derfor ordrebekræftelse ikke har adresse med

Tilføjelse: Danmark er på igen... grunden til jeg fjernede det var at der jo kun er tale om meget lokal foretagende... troede ikke det havde nogen betydning

men takker endnu en gang...

TILFØJELSE: jeg har nu følgende tilbage

1. ordrebekræftelse som sendes pr. mail mangler logo... den viser ramme i rigtig størrelse men billedet mangler. JEG bruger fancier invoice

2. rammen nederst i ordrebekræftelse e-mail er i stykker... dog ikke hvis jeg fra admin printer den ud... her er logo også ok

3. kan kontakt info erstattes af kontaktformular? eller er det fast krav fra PBS at der kan ringes ind? ikke det store problem da der jo i forvejen er en fysisk butik også

4. pålægning af kortgebyr

5. Ved valuta er det nok at skrive kr eller skal det være DKK ?

6. Vil PBS acceptere at der ikke kan fortrydes når det er madvare man handler med... altså vare der laves på bestilling af kunden?

7. Fjerne felter i ordrebekræftelse og faktura/følgeseddel... overskrifterne har jeg kunnet få væk, men fjerne jeg selve felterne giver det en blank side.. de felter jeg vil have fjernet er moms og de 3 som siger med og uden moms. det som skal være tilbage er produktet og totalbeløb

8. Jeg bruger contribbet ip_ recorder... ip vises fint når man skal acceptere handelsbetingelser... men den kommer ikke på faktura og følgeseddel... dette vil jeg gerne have med så kunderne kan se at vi har oplysningen hvis de nu skulle få tanker om at sige de ikke har bestilt... vil gerne kunne give kunderne mulighed for at betale kontant... alternativet er jo at fjerne kontant betaling...

9. "test" af betaling.... skriver mail til quickpay om det er muligt inden man kaster kroner i projektet

til punk4 har jeg fundet en løsning, der er bare ingen install guide... prøver selv at kigge på det.... men er der nogen som er gode til at sammenligne og kan sætte kode sammen for mig?

http://addons.oscommerce.com/info/3888
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Michael » 2008-03-28 16:58

Du bliver nød til at gøre noget/meget mere ud af den, blandt andet billedere, også skal du lige sørge for den ikke er en standard shop. Du skal nok osse lige kigge på dit logo, det er meget småt oppe i venstre hjørne.
Demoshop : www.The-Exterminator.dk
_________________
Knapper til din shop :
_________________
Contri jeg har været med i : http://addons.oscommerce.com/profile/94952
Brugeravatar
Michael
Ekspert medlem
Ekspert medlem
 
Indlæg: 1593
Tilmeldt: 2006-01-15 10:43
Geografisk sted: Ballerup

Indlægaf Blondinen » 2008-03-28 21:05

Hej bølle

Hvad skal du bruge feltet "sprog" og "valuta" til når der kun er det ene valg?
Hvem er i? Synes jeg mangler et felt omkring bagmændene? Jeg køber aldrig selv fra en side som jeg ikke kender i forvejen når jeg ikke kan læse om hvem der står bag.. bare kort.
Hvis du skal have det der "tilføj til "produkt adviseringer" som der står efter ordren er gennemført.. så skal du kalde den noget andet. Virker lidt tåbeligt..
Jeg gennemførte en bestilling og valgt "henter selv", men forstod egentligt aldrig hvornår jeg skulle hente min mad.. og hvor!

Skal jeg være helt ærlig.. så virker den som om der ikke er kræset for den.. synes den kræver en del mere arbejde..

Venligst
/christina
unique systems ver.1.941

*¨)
¸.·´¸.·*´¨
(¸.·´ (¸*´¨(,*´¨
(¸.·´ (¸.·´
Brugeravatar
Blondinen
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2008-02-20 23:50
Geografisk sted: Sverige

Indlægaf pertho » 2008-03-28 21:57

Et par af spørgsmålene kan jeg da svare på:

5. Ved valuta er det nok at skrive kr eller skal det være DKK ?
Nej, der skal stå DKK

6. Vil PBS acceptere at der ikke kan fortrydes når det er madvare man handler med... altså vare der laves på bestilling af kunden?
JA, for det er varer specielt fremstillet til kunden.

Og hvis du skal have dankort betaling, så er der en hel række krav fra pbs. Blandt andet virksomhedens navn, addresse, cvrnr m.v.


Og så kan jeg ikke lade være med at sidde og tænke på.....
Jeg bestiller en pizza hos jer.
Jeg kan hente den om 20 minutter.
Det tager jer 10 minutter at lave den pizza.
Det tager mig 10 minutter at køre ned til jer.

Hvis det skal holde, så skal I altså kikke mails uafbrudt, og tage fat i ordren lige så snart den indløber.

Her hvor jeg bor, er der 2 pizzariaer. De har stort set lige travlt.

I peak houer er alle i pizzariaet stort set altid optaget af enten, at ekspedere kunder, tage mod ordrer i telefonen eller lave pizzaer. De har i hvert fald ikke tid til at sidde ved computeren for at kikke efter nye ordrer.

Har I det?

Og så er jeg enig med Blondinen. Siden er ikke særlig tiltalende.

Og så kan jeg ikke se forskellen på at ringe og lave en bestilling via jeres side. Telefonen er hurtigere i dette tilfælde.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Indlægaf bølle » 2008-03-29 02:45

[quote="Michael"]Du bliver nød til at gøre noget/meget mere ud af den, blandt andet billedere, også skal du lige sørge for den ikke er en standard shop. Du skal nok osse lige kigge på dit logo, det er meget småt oppe i venstre hjørne.[/quote]

der kommer også billeder af alle vare... det er jo det mindste af det hele...
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf bølle » 2008-03-29 02:52

[quote="Blondinen"]Hej bølle

Hvad skal du bruge feltet "sprog" og "valuta" til når der kun er det ene valg? [/quote]

Så er kunden opmærksom på hva valuta der handles i... men jo de skal nok væk... overvejer det hvert fald


[quote="Blondinen"]Hvem er i? Synes jeg mangler et felt omkring bagmændene? Jeg køber aldrig selv fra en side som jeg ikke kender i forvejen når jeg ikke kan læse om hvem der står bag.. bare kort.[/quote]

Dem der står bag er mig.. og så den fysiske butik

[quote="Blondinen"]Hvis du skal have det der "tilføj til "produkt adviseringer" som der står efter ordren er gennemført.. så skal du kalde den noget andet. Virker lidt tåbeligt..[/quote]

er noteret

[quote="Blondinen"]Jeg gennemførte en bestilling og valgt "henter selv", men forstod egentligt aldrig hvornår jeg skulle hente min mad.. og hvor![/quote]

i den fysiske butik.... adresse kommer til at være en del af logo

[quote="Blondinen"]Skal jeg være helt ærlig.. så virker den som om der ikke er kræset for den.. synes den kræver en del mere arbejde..[/quote]

Det er heller ikke meningen det skal være en farlig fin løsning... billeder vil altid hjælpe men de skal lige tages først... vigtigst er at funktioner virker som det skal..

[quote="Blondinen"]Venligst[/quote]
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf bølle » 2008-03-29 03:04

[quote="pertho"]Og hvis du skal have dankort betaling, så er der en hel række krav fra pbs. Blandt andet virksomhedens navn, addresse, cvrnr m.v.[/quote]

alt sammen bliver blændet ind sammen med logo så det er tydeligt hele tiden

[quote="pertho"]Og så kan jeg ikke lade være med at sidde og tænke på.....
Jeg bestiller en pizza hos jer.
Jeg kan hente den om 20 minutter.
Det tager jer 10 minutter at lave den pizza.
Det tager mig 10 minutter at køre ned til jer.[/quote]

nej det tager os ikke 10 min.. det tager 20... og hvis der er travlt så måske lidt længere... men i snit 20

[quote="pertho"]Hvis det skal holde, så skal I altså kikke mails uafbrudt, og tage fat i ordren lige så snart den indløber.[/quote]

Nu kan man sætte lyd på sin mail så man ikke skal kigge hele tiden
og hvor folk idag bestiller via justeat... ja der skal vi sku også hen til en boks når den siger bip... forskellen er bare at just eat sluger 4000 kr om måneden (10% af slag)... det vil vi ikke være med til mere..

[quote="pertho"]Her hvor jeg bor, er der 2 pizzariaer. De har stort set lige travlt.

I peak houer er alle i pizzariaet stort set altid optaget af enten, at ekspedere kunder, tage mod ordrer i telefonen eller lave pizzaer. De har i hvert fald ikke tid til at sidde ved computeren for at kikke efter nye ordrer.

Har I det? [/quote]

ja, eftersom vi ikke skal det med mindre den siger lyd for der er mail... og om vi skal til en touch skærm eller en sort boks kan vel gå ud på et?

[quote="pertho"]Og så er jeg enig med Blondinen. Siden er ikke særlig tiltalende. [/quote]

Er selv enig.... billeder mangler.. men det er bevidst.. de kommer til sidst

[quote="pertho"]Og så kan jeg ikke se forskellen på at ringe og lave en bestilling via jeres side. Telefonen er hurtigere i dette tilfælde.[/quote]

Du vil undre dig over hvor mange der bestiller over nettet... og det skal da stå folk frit om de vil have leveret eller hente selv uanset hvordan de bestiller
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Blondinen » 2008-03-29 08:24

Hej igen

Hvilket sprog og valuta du bruger kan beskrives i handelsbetingelser.
Og så fik jeg din ordre opdatering i nat.. på engelsk??? eh...

Jeg har arbejdet med min side i flere måneder nu og jeg ved at vær gang jeg ændre eller tilføjer noget, så kan det have en effekt på noget andet.. Jeg mener at du er nødt til at gøre mere ud af den før du tester den igen herinde...
Pøj pøj med den...
Brugeravatar
Blondinen
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 2008-02-20 23:50
Geografisk sted: Sverige

Indlægaf bølle » 2008-03-29 12:50

>>Og så fik jeg din ordre opdatering i nat.. på engelsk??? eh...

ja jeg fik selv den samme.... nu skal jeg så bare på jagt efter hvilken fil det ligger i...

men jeg vil sige mange tag for de input jeg har fået.... det hjælper mig da noget på vej

ang det med sprog så står det i handelsbetingelser... så mangler bare valuta...
Brugeravatar
bølle
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 2006-08-16 11:30
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Live shops

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron