[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
 OpenForum.dk • Vis emne - Verdenen i følge Post Danmark

Verdenen i følge Post Danmark

Danske moduler, eller oversættelser til engelske moduler.

Redaktør: Redaktionen

Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf Kennith » 2008-05-5 09:26

220608 -----------------
Egentlig har det ikke noget med Post Danmark at gøre men under en installation af dette blev jeg opmærksom på at jeg faktisk "manglede" en gruppe for Resten af verdenen. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan osC opfører sig uden normalt vil den jo hvis der ikke er valgt en gruppe antage at det gælder for alle men hvad så når man opretter momsklasser der skal man jo tildele en zone til dem og når man så sender uden for EU så er det jo moms frit så min momsklasse "Momsfrit" manglede en zone derfor har jeg lavet en sql fil med resten af verden den tager ALLE lade der ikke er i EU og samler i en zone, jeg kunne ikke vedhæfte flere filer til dette indlæg så den er på side 2.
190608 -----------------
Så fik jeg også samlet filer sammen og bikset en dansk vejledning sammen, jeg vil gerne have tilbagemeldinger på den. Da jeg har været i gang med dette i et stykke tid og selv har den inkluderet i min standard installationspakke så kan der være noget jeg har glemt, men giv mig noget feedback så skal jeg sørge for at opdater pakken.
180608 -----------------
Jeg havde så klokket i det så jeg måtte lige genberegne 15 pristabeller. Men nu er de der. Filen Postdanmark_2008.txt indeholder Post Danmarks priser til hele verdenen for CarryOn Cash, CarryOn Economy og Maxibreve, og kan bruges uanset hvilken tabelbaseret post system du anvender. Så god fornøjelse med det. OBS jeg har lavet tilpasninger sådan at mit system ikke viser fragt metoder der ikke har pris (et ikke særlig elegant men effektivt hack) derfor er der ved max vægten for hver pakketype lavet en pris på 0 kr. den detalje kan muligvis give uønskede problemer for folk der lige bruger det hele. Vær desuden opmærksom på at, dette er tabelerne for kontantkunder hvis du er aftalekunde hos post Danmark har du i stedet CarryOnHomeShopping og CarryOnBudget og kan altså ikke direkte bruge tabellerne.

-------- Original besked -----------
Det er hermed officielt jeg har ikke noget liv ;o)

Jeg har brugt 2 dage på at sortere 241 lande i zoner der svarer til Post Danmarks priszoner, desuden er der en lille "bonus" en zone med alle 27 EU lande. Det hele er lavet så den ikke skulle påvirke hvad i evt måtte have af eksisterende zoner. Samtlige lande er tjhekket på nettet så de ligger i de rigtige zoner der er dog et par stykker som er lidt besværlige men kun Rusland er et problem det ligger i både Europa og Asien som er 2 forskellige priser. Det kunne relativt nemt løses ved at lave en ekstra entry i countries men det har jeg altså ikke gjort..

Den kvikke/erfarne osCommerce bruger vil måske bemærke at der kun er 239 lande i en standard installation og det er fuldstændig korrekt men denne liste er forældet, der er sket meget i verdenen siden den første release af osCommerce. Jeg har tilføjet 2 og opdateret et par stykker, dette er stadig ikke en komplet opdatering men det er et sted at starte, og det kunne gøres uden at "ødelægge den eksisterende liste. Jeg har inklideret countries.sql i vedhæftede pakke hvis du vil have din liste opdateret.

Hvis i bruger disse sammen med MultiGeoZone MultiTable Shipping http://addons.oscommerce.com/info/2571 Så kan i relativt nemt sætte jeres shop op med korrekte forsendelses omkostninger til hele verdenen med Post Danmark

Bemærk: hvis du vælger at installere MultiGeoZone MultiTable Shipping så har de i koden lavet det sådan at den sortere listen med zoner og kun viser dem der starter med "shp:" (prøv om spørg om jeg havde overset det i vejledningen og var ved at blive sindsyg over at den ikke ville liste mine zoner) Nå men jeg har som i vil se hvis i installaere/indsæser mine zoner døbt dem "Fragt: Post Danmark.........." og de vil altså ikke blive vist. Derfor skal man lige ind åbne selve modulet /includes/modules/shipping/mzmt.php og søg efter "shp:" og så erstatte med "Fragt:" Desuden er modulet som standard sat op til 3 zoner med 3 tabeller dette skal i rette i admin efter installationen og INDEN i installere modulet i admin. Hvis i er tålmodeige så vil jeg ikke udelukke at der snart i dennetråd dukker en installation op der passer til ovenstående zoner. Men ellers skal i altså bruge 9 zoner for at dække hele verdenen.

Listen over zoner er i en sql fil som i skal køre via jeres phpmyadmin eller hvad i nu bruger af sqleditor. BEMÆRK også at disse zoner er lavet på baggrund af osCommerce's standard liste over lande. Derfor vil i få nogle forkerte zoner hvis i af en eller anden årsag har pillet ved lande ID.
Vedhæftede filer
MZMT (til post danmark).zip
(21.11 KiB) Downloadet 1157 gange
Postdanmark_2008.txt
(4.85 KiB) Downloadet 1180 gange
Zoner_Post_Danmark.zip
(5.06 KiB) Downloadet 1175 gange
Senest rettet af Kennith 2008-06-22 00:41, rettet i alt 6 gange.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf Kennith » 2008-05-16 00:16

En lille opdatering, jeg har snakket med Post Danmark og de fortæller at HELE Rusland er Europa i deres verden så ovenstående filer er korrekte. Jeg har oversat det omtalte fragtmodul og håber at få tid til at ligge priser mm. ind i næste uge. Jeg poster det her i tråden når det er færdigt på et eller andet tidspunkt.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-6 18:58

Kennith - du skriver: Listen over zoner er i en sql fil som i skal køre via jeres phpmyadmin

OG jeg har lige været inde på min phpadmin side og det gør mig helt betænkelig - hvad skal jeg gøre? jeg er slet ikke hjemme på den side, aner faktisk ikke hvad den skal bruge til?

Jeg "bor" hos e-navn, og jeg har taget et screendump, men kan ikke finde ud af at sætte det ind her (endnu)

(når jeg trykker Img er står der billed_url - hvad er det egentlig jeg skal skrive hvis mit dump hedder phpadmin.gif
og ligger på min PC???

Bedste hilsner
Anita
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-6 19:05

Du skriver og noget, som jeg synes er selvmodsigende:

Desuden er modulet som standard sat op til 3 zoner med 3 tabeller dette skal i rette i admin efter installationen og INDEN i installere modulet i admin.

der er noget med før og efter her?

Tak Kennith,om du vil klarificere (uha da hvor hun kan!)
Anita
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf pertho » 2008-06-6 19:26

Kære Anita,
det Kennith skriver om har kun betydning, hvis du sælger til HELE verden. Jeg har indtryk af, at du kun vil sælge i Danmark, og så er der ikke noget at bekymre sig om.

Og helt ærligt... Hvis du kan lave de 3 hjemmesider, som du linker til i din signatur, så kan du også lave en OSC shop. Jeg tror, at du ser problemer alle steder. En OSC shop er altså noget af det nemmeste at sætte op. Blot du husker regel #1. BACKUP inden di laver større ændringer.

PS: Du har en fejl i din signatur i det sidste link. Der er en blank efter [ i den sidste [url]
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-6 19:56

Jeg tager dine ord som en kompliment, tak, Per MEN du kan vække mig om natten omkring spørgsmål til en alm html og asp side - og det kan du altså ikke (endnu) omkring php og OSC. Dit råd om backups, det følger jeg MEN jeg synes det er særdeles omstændeligt at pille ned og lægge en backup op igen (serveren står stille det halve af tiden og jeg HAR brokket mig).
Her på det sidste har jeg været heldig at det hele har flasket sig MEN når jeg så skal til at gå i min phpadmin, så ryster jeg i knæene!


Jeg skal fortrinsvis sælge til Danmark, men jeg kommer til at forhandle mange ting som man kun kan få hos mig i Europa, så der vil blive tale om andre posttakster også.
Efter at have løst problemet med betalingen via PayPal, har jeg taget fat på funktionen: forsendelse. Den skal løses.

Bedste hilsner
Anita
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf pertho » 2008-06-6 20:18

Jo, Anita,
men som jeg vurderer dine 4 andre sider, så er de også database baseret? Ret mig hvis jeg tager fejl.

Men det at gå i PHP admin er altså ikke noget "farligt". Der findes masser af OSC contributions, hvor du skal opdatare databasen. Og det gør du jo netop der. Det er muligt, at du endnu ikke har installeret sådan nogle, men det kan du ikke undgå. Mange contributions kræver ændringer i databasen.

Men som nævnt, hvis du tager backup og følger instruktionerne, så vil du finde ud af, at det faktisk ikke er så "farligt" endda.

Og når du een gang har prøvet det, så føler du dig på hjemmebane der. Så det er bare at komme igang....
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-6 20:41

Nix Per - de andre sider jeg har lavet er ikke med databaser. Den eneste database tingest vi har er John's http://www.yellow-pc.dk og den er en gammel opensource tingest på access database fra webwizard. Vi har ikke haft tid til at ændre, men det kommer vi snart til fordi der er så få udbydere der understøtter.

Anyway - tilbage til facts - denne skærm skræmmer mig:
http://www.yellowhouseteam.dk/screendump.htm

er det her du vil have jeg skal gå ind og foretage mig noget?

Anita
Senest rettet af anitachrdk 2008-06-6 20:48, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf pertho » 2008-06-6 20:46

Jamen så må jeg jo bide mine ord i mig igen. Især den første kunne ligne noget databasebaseret. Jeg synes at det er utroligt flot lavet.

M.h.t. det der screendump, så virker linket ikke :x
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-6 20:51

det var dog utroligt - jeg havde jo skrevet .dk i stedet for .htm
www.yellowhouseteam.dk/screendump.htm

anyway - jeg har lige været inde og ændre i phpadmin fordi jeg ville lægge dit forslag category description v5.02 på
OG HALLELUJA - det lader til at jeg har gjort det rigtigt. Hvor kan man dog blive glad for lidt!
Nu tror jeg dog vi er ved at forsvinde fra postproblemet!

Jeg kæmper videre og sender dig mange smil og tak for indspark -
Anita
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf pertho » 2008-06-6 20:56

Så virkede det.

Hvis du vil installere de sql scripts, så er det her. Klik på yelllowhouseminiatures til venstre, så ser du alle tabeller i din database.

Foroven er der en knap, der hedder SQL. Det er den du skal bruge hver gang du skal køre de sql scripts, som følger med en contribution. Dermed opdaterer du databasen med ændringerne.

Det er en simpel copy-paste af sql scriptet, og så klikke på udfør. Det samme med Kenniths script, hvis du vil gøre brug af det.

HUSK BACKUP!
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf pertho » 2008-06-6 20:58

pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-6 22:20

Per - jeg har lige lagt contribben category descriptions 5.02 på og det virker squsørme.

så skulle jeg lige prøve med denne posttingest MEN stadig intet svar fra Kennith -FOR,
jeg har læst hans instruks igennem igen og spørgsmålet melder sig, hvis jeg ændrer shp til fragt hvor Kennith siger, hvad så med den engelsktalende del af mine kunder? eller i hvert fald dem fra andre lande end Danmark??

bedste hilsner
Anita
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf anitachrdk » 2008-06-7 00:51

hej igen - så har jeg lagt både contribben og dit sql fil på Kennit. Mht sql listen over countries, så aviste min phpadmin allerede ved afghanistan - og jeg kunne lissom ikke finde "overskriv" knappen (er der nogen i phpadmin'en)
så den er jeg foruden.

Jeg fandt 3 steder i mz... filen som skulle erstattes fra shp til fragt - håber det er korrekt.

Du kan tro jeg kommer efter dig hvis det roder :-)))) men ellers, hvis det virker, så sender jeg en krammer!

Bedste hilsner,
Anita

som hvis ellers snart må være klar til at gå videre fra functions til designfasen

Her kommer en nok så vigtig kommentar fra mig:::::
eftersom jeg just nu har installeret MultiGeoZone så ser jeg i manuales, yes! at:

If you do more than 3 geo zones or more than 3 tables, you will need to add more language defines to the module's language file. These follow the pattern of:

MODULE_SHIPPING_MZMT_GEOZONE_$n_TEXT_TITLE
MODULE_SHIPPING_MZMT_GEOZONE_$n_ICON
MODULE_SHIPPING_MZMT_GEOZONE_$n_TABLE_$j_TEXT_WAY
where:

$n = geo zone number (in the shipping module) and
$j = table number


OG disse linier synes jeg vel er nok så vigtige (for et eller andet!?????????????????
Mvh
Anita - kæmper pt med
designer af bl.a.
anitachrdk
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 2008-05-23 20:32

Re: Verdenen i følge Post Danmark

Indlægaf pertho » 2008-06-7 19:34

pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Næste

Tilbage til Moduler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron