LØST: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Alt omkring Kenniths nye danske pakke.

Redaktør: Redaktionen

LØST: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf MichaelJDK » 2011-10-8 00:10

Hej.

Jeg er, hos min host, blevet flyttet over på en server som kører MySQL 5.3, og kan se at mine thumpnails ikke virker. Har læst noget om at der tilsyneladene er problemer med v.5 og Oscommerce's thumpnail generator.

Nogen der ved mere? Jeg kører med Kenniths pakke, Unique Free, v. 1.92


På forhånd tak for hjælpen,
Michael J
Senest rettet af MichaelJDK 2011-10-12 22:07, rettet i alt 1 gang.
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf agentjensen » 2011-10-8 10:10

Generelt fungere oscommerce RC2A ikke helt vildt godt med PHP 5.3 - (tror det er det du mener).
Der skal opgraderes en del filer. Find en host der stadig har php 5.2 (gigahost) - det er det nemmeste.

der findes flere opgraderingspakker på modersiden under contributions - men da du har en stærkt modificeret shop - så er det igang med den manuelle opdatering.

Jeg opgav og bliver på 5.2 indtil jeg skal skifte til f.eks prestashop som kører fint med 5.3 og sansynligvis nyere.

/agentJensen
KUN en tåbe frygter ikke PHP :-)
agentjensen
Ekspert medlem
Ekspert medlem
 
Indlæg: 1418
Tilmeldt: 2007-01-4 17:47
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf MichaelJDK » 2011-10-8 13:41

Det er da rigtige dårlige nyheder :(

Ved du hvad der skal opgraderes? har du et link? eller lign.? Tak :)


Mvh,
Michael J
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf agentjensen » 2011-10-8 14:16

Tja en enkelt søgning på modersiden gav denne:
http://addons.oscommerce.com/info/7394

Prøv at søge lidt videre selv....

/AgentJensen
KUN en tåbe frygter ikke PHP :-)
agentjensen
Ekspert medlem
Ekspert medlem
 
Indlæg: 1418
Tilmeldt: 2007-01-4 17:47
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf Kennith » 2011-10-8 15:43

Unique Free er "opgraderet" og tilpasset således at den kan kører under PHP 5.3+ så der er ingen problemer der.

De manglende thumbnails har næppe noget med hverken php eller MySQL versionen at gøre. Det kan have noget at gøre med hvilke serverudvildeser der er installeret der skal være GD support det kan du se om der er under serverinfo i kontrolpanelet under værktøjer. Bliver billederne vist hvis du klikker på vis stort billede?
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf agentjensen » 2011-10-9 13:16

sorry - jeg var ikke klar over at unique free re opdateret til php

men en god ting ;.)
KUN en tåbe frygter ikke PHP :-)
agentjensen
Ekspert medlem
Ekspert medlem
 
Indlæg: 1418
Tilmeldt: 2007-01-4 17:47
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf MichaelJDK » 2011-10-9 19:47

Billederne bliver vist når man trykker på dem. Det er kun thumbnails der mangler. Jeg har naturligvis sørget for chmod af biblioteket, så det burde ikke være et problem :) GD er enabled.


Mvh,
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf MichaelJDK » 2011-10-12 14:09

Har gravet videre, men uden det store held.

Hvis jeg sætter "Brug SMALL_IMAGE størrelser på produktbilleder" til FALSE, så bliver billederne vist - omend for store.
Sætter jeg den til TRUE så vises thumnails ikke, men jeg kan godt trykke på billedet og få "det store" billede vist.


Nogen idéer?
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf MichaelJDK » 2011-10-12 21:00

Jeg har prøvet at lave en ny install af shoppen, og her virker virker thumbnails, men æ, ø, å mangler... :(

Lader til at jeg skal bide i et halv-råddent æble uanset om solen skinner eller det regner. :(

Hvis nogen har forslag er de fortsat meget velkomne. Er ikke sikker på at jeg kaster mig over en re-install i aften.
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58

Re: Ingen thumpnails med MySQL 5?

Indlægaf MichaelJDK » 2011-10-12 22:07

Fejlen er både fundet og ikke fundet på samme tid.

Det betyder at jeg har fået thumbnails på mine varer, og derved lokaliseret fejlen, men jeg forstår ikke at der var en fejl.

Tjekkkede først at der ikke var filer som f.eks. var på 0 bytes. (det havde jo været nemt :))
Derpå startede jeg som tidl. nævnt med at lave et nyt testsite, som jeg opsatte med en ny database.
Lagde ud med at overskrive test sitet for at udelukke databasen (overskrev med mit reelle site). Så langt så godt. Fejlen sker i php-filerne.
Forfra med standard unique free (sørg for IKKE at overskrive de to configure.php-filer, hvis du følger dette)
Derpå startede jeg fra en ende af og overskrev mapper indtil at "fejlen" opstod.

Filen som gjorde udslaget var: includes\mws_functions.php
Jeg brugte derpå Notepad++ og dens "compare" funktion til at sammenligne den fungerende mws_functions.php og den defekte af samme. Mærkeligt. De var ens. Bortset fra at Notepad++ skrev at de to øverste linier (som var tomme) ikke var ens.

Anyways... en overskrivning af denne fil fik det hele til at virke, og hvorfor den er gået i smadder efter en flytning det ved jeg ikke, men nu skal der udkommenteres et par <td>'er igen og så er mit sitet fit-for-fight hvad thumbnails angår.
MichaelJDK
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2008-10-22 08:58


Tilbage til Unique free

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron