*LØST* Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Alt omkring Kenniths nye danske pakke.

Redaktør: Redaktionen

*LØST* Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf ecs@live » 2012-09-20 19:38

Hej :)

så er vi på den igen :)

Jeg har efter at have launchet shoppen lagt mærke til at enkelte ordrer bliver sprunget over.. problemet er at jeg modtager info fra paypal ang. betaling fra en kunde, men ordren eksisterer ikke i shoppen??

Min paypal info giver mig kun et beløb så jeg har svært ved at gætte mig til hvad kunden egentlig har bestilt :/

Håber der findes en løsning da jeg er super glad for shoppen generelt.

på forhånd tak
Senest rettet af ecs@live 2012-10-26 11:05, rettet i alt 1 gang.
ecs@live
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2010-03-4 19:46

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf ecs@live » 2012-09-20 19:43

ud over det ender det altid med en form for pinlig samtale med kunden om at der er sket et problem og jeg bliver nødt til at høre hvad kunden egentlig har bestilt :)
ecs@live
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2010-03-4 19:46

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf Kennith » 2012-09-21 00:48

Det er et generelt problem med Paypal modulet til osCommerce. Fejlen opstår fordi kunden ikke klikker på knappen "Klik her for at afslutte ordren og vende til bage til shoppen" knappen (den hedder noget andet man kan ikke lige huske det) Når de ikke gør det så bliver ordren ikke skrevet til data basen. Der er felere der har forsøgt at lave løsninger på dette problem bl.a. ved at skrive ordren til databasen før man går til betalingen men dette giver andre problemer. Hvis kunden f.eks. afbryder handlen så har du en ordre der hænger i systemet og varene er trukket på lageret.

Jeg har fundet et PayPal mudul som skulle virke men jeg har ikke fået testet det endnu, så måske bliver det løst til version 1.96 som jeg forventer kommer i næste måned.
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf ecs@live » 2012-09-21 09:52

overvejer kraftigt et integreret betalingsmodul... det virker ikke så professionelt :/

når jeg engang har en aftale i hus med pbs kontakter jeg dig lige ang. gateway

mvh
ecs@live
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2010-03-4 19:46

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf Kennith » 2012-09-21 17:39

Du skal være så velkommen :) og jeg kan kun til dig og alle andre sige man SKAL efter min menin have online betaling Der skal altså ikke ret mange ekstra ordre til for at dække omkostningerne og der kommer med garanti flere ordre når man begynder at tage kort. MEN selvfølgelig hvia man ikke har nogen besøgende og der kommer en ordre om ugen så kan jeg godt forstå man venter lidt. Men altså det koster ordre ikke at have kortbetaling på sin shop
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf ecs@live » 2012-09-21 21:52

Det er et rigtig godt råd.. jeg skal bare have undersøgt omkostningerne mht. aftale med pbs. bliver sku også lidt "nærrig" hver gang jeg opdager hvad paypal egentlig har taget af mit "udbytte" :)

Har hørt at det er noget med en engangsbetaling på 3500 og så den månedlige betaling til betalingsmodulet hvilket er temmelig billigt hos jer i forhold til andre steder.
ecs@live
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2010-03-4 19:46

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf Kennith » 2012-09-21 22:08

Du kan komme i gang noget billigere end det :) det koster DKK 1250,00 at ansøge og det er inkl. det første års gebyr efterfølgende år koster det DKK 1000,00

Det koster DKK 3500 at ansøge om de udenlandske kort hos TELLER MEN i dag anbefaler jeg at man bruger det svenske firma Euroline til de udenlandske kort der er det gratis at ansøge og der er ingen årsafgift.

Så din udgift for at kunne tage alle kort er ca. 232,00/mdr. ekskl. moms dertil kommer selvfølgelig et gebyr pr. transkation men det er noget mindre end Paypals
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf ecs@live » 2012-09-21 22:15

Hurtig respons.. :)

Fandt denne gamle tråd hvor jeg fandt samme svar: viewtopic.php?f=21&t=9108

Det er jo noget billigere end jeg havde regnet med og faktisk havde det allerede tjent sig selv ind når man tænker på hvad paypal nupper..

Tror du ikke også der er en hvis forvirring omkring paypal for mere urutinerede internethandlere i og med at man skifter til et betalingsvindue hvor man skal klikke videre et par gange inden man indtaster kortoplysningerne?

Og så ville det selvfølgelig være løsningen på problemet der startede denne tråd
ecs@live
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2010-03-4 19:46

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf Kennith » 2012-09-21 22:43

Jeg har helt sikker på at det forvirre "urutinerede" handlende og det irretere de rutinerede hvis du modtager alle kort kan betalingen klares i et trin. Kunden kommer til et vindue hvor de bare skal indtaste kornummer osv klikker på betal og så er handlen gennemført
Hvis du har spørgsmål til Unique Free så stil dem her viewforum.php?f=53
Brugeravatar
Kennith
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2511
Tilmeldt: 2007-04-30 01:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Enkelte ordrer bliver sprunget over??

Indlægaf ecs@live » 2012-09-21 22:46

Så er det jo vejen frem.

Tusind tak for din hjælp endnu en gang.. :)
ecs@live
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2010-03-4 19:46


Tilbage til Unique free

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron