[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
 OpenForum.dk • Vis emne - Hosting oplevelser

Hosting oplevelser

Nyheder om Prestashop. Nye versioner m.v.

Redaktører: MrsAnn, Redaktionen

Hosting oplevelser

Indlægaf timpet » 2010-12-13 19:38

Hejsa.

Jeg vil bare lige brug lidt tid til at dele mine hosting oplevelser i forbindelse med vores shop.

Den spæde start har vi haft hos i123.dk, som vi generelt har været tilfredse med. De har en 9kr's løsning som vi har brugt, den havde dog nogen gange svar problemer, men okey 9kr, det må forventes. Vi skiftede fordi vi mødte vores "fri trafik grænse", Ja den er god nok, der reklameres med fritrafik, der er det bare ikke.

Herefter har vi haft en kort tur hos surftown, og det kan absolut ikke anbefales. Vi valgte surftown fordi vi gerne ville have en prof. stabil løsning. Vi fik bare det stik modsatte, vi fik en løsning der på 1 mdn havde en nede tid på 20%

Vi har også en hotel hos gigahost, men det gøre ustabilt med prestashop, jeg er eller generelt tilfreds med gigahost, de yder god service og har et godt kontrol panel, til en fornuftig pris (20kr pr mdn)

Nu har vi så endelig fundet en god, stabil løsning, med god support. Vi er nu hostet hos
Et eksempel på support var at jeg lørdag aften sad og nørklede med nogen småting, og ville så lige spørge supporten om noget. Og i tror sikkert det er løgn når jeg siger at jeg skrev 23.32 og jeg havde svare 23.34 samme dag. Og det var altså lørdag aften! Udover det så er vores hotel helt igennem stabilt, vi har overvågning på hele døgnet der mål en gang pr minut om serveren er nede.

Vi har den dyreste proløsning, den koster 199,- om mdn, men de også løsninger til 2kr,- pr mdn.
Lækre dyner hos
er dem med de mange flotte kjoler
timpet
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2009-10-17 10:21

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf nnikolaj » 2011-06-30 16:19

Hej Timpet. Tak for vejledning omkring de forskellige hosts.
Jeg har indtil videre selv hostet min prestashop på en Synology server og det har egentligt kørt ganske udemærket. Dog er min linjehastighed kun på 1 mbit i upload og da jeg konstant bliver hacket når php safe mode er slukket, ser jeg ingen anden udvej end at finde en professionel hosting løsning som opfylder alle krav til en prestashop installation.

Dog er der kommet nogle markante ændringer i den nyeste version af prestashop (1.4.3) som gør at det f.eks. ikke længere fungerer optimalt med PHP safe mode On, som det ellers har gjort tidligere. Jeg har snakket med folk fra prestashops udviklingsafdeling og det som ikke virker med php safe mode on er f.eks. den nye billede sorterings-struktur, hvor prestashop ikke kan få adgang til serverens midlertidige upload mappe når safe mode er på. Det gør at man ikke kan uploade produkt billeder, eller installere nye sprogpakker gennem admin panelet, hvilket jo er noget rigtigt møg!
Jeg ved at man kan forhindre at blive hacket, selvom PHP safemode er slukket, men jeg er ikke en haj til server opsætning og orker ikke at sætte mig ind i det på nuværende tidspunkt. Derfor skal jeg bruge en host som har forstand på dette og har et produkt som tilbyder følgende:

Linux, Unix, or Windows
Apache Web server
PHP 5.0 or later
MySQL 4.1.14 or later
Safe mode is off
Allowed to upload files through PHP
Allowed to create new files and folders
GD Library is installed
MySQL support is on
Allowed to open external URLs (allow_url_fopen = On)
PHP register global option is off
GZIP compression is on
Mcrypt is available
PHP magic quotes option is off

Derudover ville det være en stor fordel hvis Memcache PECL extension er installeret på serveren så man kan bruge Memcached istedet for fil-struktur cache.

Kravet til udbyderen er at:
- De skal være hurtige til at loade prestashop sider (prestashop er tung og kræver noget juice fra serveren for at køre hurtig) og have en hurtig database server!
- De skal være meget stabile, da vi driver internationale webshops med besøgende fra hele verden hele tiden.
- Der skal være mulighed for at hoste et ubegrænset antal websites på webhotellet OG ubegrænset trafik!
- Det skal være muligt selv at styre DNS til serveren fra en ekstern DNS udbyder (Vi bruger QuickDNS.dk)
- Der skal være reverse DNS på mail serveren, så udsendte nyhedsbreve eller ordrebekræftelser ikke ender i modtagerens spam mappe eller i værste tilfælde slet ikke når frem.
- Der skal være mulighed for at oprette mindst 5 databaser
- Der skal helst være mulighed for individuelt pr. website at ændre visse funktioner i PHP.ini som det kan gøres på eksempelvis Gigahost
- Skal selvfølgelig have support for .htaccess filer og tillade rewrite rules.
- Sidst men ikke mindst skal der være god support som timpet også skriver der er ved deres udbyder.
- Prisen på produktet skal være rimelig! 199 pr. måned er for meget!

Hvis der er nogen som kan byde ind med en liste af hosts (helst danske) som tilbyder ovenstående, så er jeg meget interesseret! Er det istedet en udenlandsk server gør det heller ikke noget. De skal bare kunne snakke engelsk!

Mvh. Nikolaj
nnikolaj
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2007-12-29 22:46
Geografisk sted: Østlylland, Århus

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf MrsAnn » 2011-07-1 23:37

Hej

Jeg tror, du skal i gang med at skrive til de forskellige webhosts og spørge dem, hvad de tilbyder og kan opfylde af dine krav. Vi kan jo alle sidde og lovprise et webhotel, og det holder så lige indtil, vi ikke længere er tilfredse. Jeg er på mit tredje webhotel på 2 år - det ville ikke være objektivt, hvis jeg fortalte dig for og imod ud fra din liste af krav.
Få hjælp til PrestaShop

Flotte modetasker online

Køb retro køkkenvægt, bageartikler, opbevaringsdåser, tekander og tea for one, og flotte krus til te, kaffe og cappuccino hos
MrsAnn
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 2009-05-11 20:18

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf nnikolaj » 2011-07-2 02:13

Hej MrsAnn.
Du har da helt ret. Og det vil jeg da prøve.
Men vil du røbe hvor du er hostet? Bruger du det til Prestashop? Kører du den nye 1.4.3 og har du oplevet problemer med det grundet det jeg skrev i tidligere indlæg?
Tråden her er jo netop lavet til at dele erfaringer omkring hosts, så kunne da også være spændende at vide hvad dine erfaringer er med dine 2 forrige hosts og hvorfor du skiftede.

Personligt har jeg kun erfaringer med Gigahost, inden jeg fik egen server. Og Gigahost var grunden til at jeg fik egen server. De har en super support og et super koncept, men det er bare aaalt for langsomt, så snart man slutter en database til. Og så oplevede jeg en del nede-tid hos dem.
nnikolaj
Godt igang
Godt igang
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2007-12-29 22:46
Geografisk sted: Østlylland, Århus

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf MrsAnn » 2011-07-2 18:16

Hej

Jeg vil skam gerne røbe, at jeg nu er hos Meebox, og jeg har været yderst tilfreds med oppetid, hastighed og support. Et lille skår i glæden kom dog i sidste uge, hvor nogle settings blev ændret, så min One Page Checkout ikke længere virkede. Der gik en uge uden ordrer, før jeg opdagede dette, og Meebox sagde, at de ikke havde ændret noget. Så jeg brugte godt 8 timer på at fejlfinde og restore databaser, indtil det vidste sig, at der var ændret noget og Meebox rettede op på dette. Så virkede alt igen. Jeg er stadig tilfreds med dem, og nu er de også opmærksomme på, at visse settings på webhotellet kan have indflydelse på PrestaShop. Jeg har sat shops op for andre i version 1.4 hos Meebox, og her kan man ikke rette oversættelserne før Meebox tildeler mere hukommelse. Der er også problemer med Memcache (der som default i version 1.4 er slået fra), så hvis man ændrer i en template slår det ikke igennem. Måske kan man tvinge den til at opdatere på andre måder, men jeg har ikke fundet det endnu.

Før Meebox var jeg først hos One.com - det varede kun et par måneder, da det var under al kritik. Næste webhotel var Gigahost, som jeg stadig bruger til den ene af mine shops. Det kører ALT for langsomt, men denne shop skal lukkes ned, så jeg har ikke gidet skifte. Da jeg selv skulle skifte webhotel sidste gang, kiggede jeg på unoeuro og Meebox - og valget faldt på sidstnævnte, fordi deres support havde så godt et ry - og her er jeg bestemt heller ikke blevet skuffet.

Håber, ovenstående hjælper dig lidt videre
Få hjælp til PrestaShop

Flotte modetasker online

Køb retro køkkenvægt, bageartikler, opbevaringsdåser, tekander og tea for one, og flotte krus til te, kaffe og cappuccino hos
MrsAnn
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 2009-05-11 20:18

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf agentjensen » 2011-07-3 11:19

Jeg har læst en del steder at Gigahost skulle være langsom....
det oplever jeg ikke - men jeg er heller ikke konverteret til prestashop endnu.
Har en oscommerce RCA2.2 med et hav af moduler og det spiller bare max....

Er det prestashop der er mere systemkrævende? - eller har I været uheldige?

Jeg optimere min sql database ca en gang dagligt - og har brugt en del tid på at lave produktfoto i de rigtige størrelser, så siden loader hurtigt. http://www.skincare-online.dk - prøv lige at se hvad I mener om load tid?

Mvh
Agentjensen
KUN en tåbe frygter ikke PHP :-)
agentjensen
Ekspert medlem
Ekspert medlem
 
Indlæg: 1418
Tilmeldt: 2007-01-4 17:47
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf pertho » 2011-07-3 20:29

Der er nok ingen tvivl om, at Prestashop er mere krævenede.
Den har ca dobbelt så mange tabeller, og hvis indekserne ikke er i orden, så kan det sagtens give længere svartider.
Det kan man selvfølgelig prøve at rette op på ved manuelt at oprette indexer på tabellerne. Men det er så komplekst, at der skal nogen database kendskab til at kunne gennemskue det.
Problemet er, at ved en ny installation, så kører alting perfekt. Efterhånden som der kommer mange ordrer, kunder, produkter, så KAN det føles langsom.
Men sådan er det jo også med en Windowsinstallation. En ny installation af styresystemet, så kører det bare som en drøm.
Så installérer du diverse programmer, og efterhånden bliver opstartstiden længere.
Det er der nok ikke så meget at gøre ved.

Med hensyn til OSC ctr. Prestashjop, så hat Prestashop bare så mange features, at jeg ikke vil undvære den.
pertho
VIP medlem
VIP medlem
 
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 2007-08-16 22:25

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf tommy25 » 2011-08-28 21:12

Hej der ude,

Hvad med Dandomain, jeg synes aldrig de bliver nævnt? Er det godt eller skidt?

Jeg overvejer faktisk at flytte til dem fra one.com
Brugeravatar
tommy25
Oldtimer :o)
Oldtimer :o)
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2007-09-5 09:50

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf timpet » 2011-09-16 14:49

Jeg kender ikke ret meget til dandomain men jeg synes det virker meget dyrt, og man får stort set ingen plads for pengene. Derudover så skal man vidst betale ekstra for alt muligt. Jeg tror dandomain er til dem der gerne vil have en host der samtidigt har deres eget shopsystem, det mener jeg nemlig at de har :)

Jeg har det med hosting som med , man skal prøve sig frem :)
Lækre dyner hos
er dem med de mange flotte kjoler
timpet
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2009-10-17 10:21

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf Lise A » 2012-01-5 11:56

Hej

Jeg er også en af dem som har dårlige erfaringer med Surftown og skal have fundet en ny host-udbyder.

Jeg har købt en virksomhed, der har kørt i 6 år. Dvs en god fyldt mailboks. Den kunne jeg ikke komme ind på uanset hvad jeg gjorde. Da Surftown ENDELIG havde en support som kunne hjælpe mig, rådede de mig til at skifte kodeord. Det gjorde jeg med supporten i røret og jeg kunne komme ind på mailen. Ja der var den fantastisk oplevelse: mailen var smadret. Det var som at åbne en helt ny mailboks med velkommen-til-surftown-mail osv. ALT var væk. Jeg vidste, at der lå mails fra kunder, leverandører og nyt tele-selskab med puk/pinkode osv. Og kunne Surftown rekonstruere det - nej. Det "sjove" var, at når jeg så på hvor meget de forskellige mailbokse fyldte på Surftown, var der masser af mails i denne mailboks. Men om jeg kunne få fat i dem ??? nej . Og ville de yde support, nej. Først da jeg blev virkelig vred, har jeg fået lidt support. Det er et SKOD-firma.

Jeg vil derfor høre, er omtalte Meebox stadig tilfredsstillende, for så er jeg skiftet til dem. Eller er der andre, som kan anbefales.

Til info: jeg kører på OsC lige nu, men har også læst hvad I har skrevet herinde og skifter til Presto nu. Jeg mangler ufattelig mange funktioner i OsC, som jeg kan se, I skriver, at Presto har. Det er vist bøvlet ved skiftet værd. Derfor skal jeg også have en udbyder, som kan klare en Presto shop.

Mange hilsner Lise
Lise A
Novice
Novice
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2011-12-28 21:05
Geografisk sted: Ejby

Re: Hosting oplevelser

Indlægaf timpet » 2012-01-14 13:23

Jeg har samlet en række webhosts som fungere godt sammen med prestashop - Se listen her: http://www.prestatips.dk/prestashop-webhotel/ Jeg har iøvrigt samlet priser og giver dem min samlet vurdering.
Lækre dyner hos
er dem med de mange flotte kjoler
timpet
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 2009-10-17 10:21


Tilbage til Info og nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron